کیقیت نان های تولیدی استان زنجان رتبه برتری کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: تمامی نان های تولیدی استان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.

منصوری با اعلام این خبر افزود: بر این اساس نان لواش زنجان امتیاز ۹۱.۸، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷.۶ و سنگک امتیاز ۹۹.۴ کسب و در مجموع در ۳ بخش تافتان ، بربری و سنگک رتبه اول کشوری و در نان لواش پس از استان سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی خاطر نشان کرد :کل نمره کیفیت در نان لواش، تافتان و بربری ۸۰ تا ۸۵، و سنگگ ۸۵ تا ۹۰ لحاظ می شود که میانگین امتیاز تمامی نان های تولیدی استان در مهر و آبان سالجاری نمره ۹۲.۷ کسب کرده است.

منصوری عنوان کرد:مرکز پژوهش های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ ( روش آزمون نان های سنتی ) وضعیت کیفی نان های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می کند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۴ استان زنجان گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش های غلات کشور تمامی نان های تولیدی این استان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.

گفتنی است در بیش از سه و نیم سال از فعالیت دولت تدبیر و امید امتیاز کل نان های استان بین اول تا پنجم کشوری قرار داشته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.