دبیر شورای سیاست گذاری تبریز 2018 گفت: رویداد مهم تبریز 2018 منحصر به این شهر نبوده بلکه نگاه به آن باید ملی باشد و از ظرفیت های ملی در راستای تحقق این امر استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در جلسه شورای ساسیت گذاری تبریز 2018 گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، در تمام تاریخ ایران و آذربایجان شرقی اتفاق مهم و منحصر به فردی است که باید از این ظرفیت برای رشد و ترقی شهر و استان بهره جست.

وی یادآوری کرد: مقدمات تشکیل ستاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهوری انجام شده است تا ظرفیت های استانی در قالب ملی نمود پیدا کند.

دبیر شورای سیاست گذاری تبریز 2018 اظهار کرد: برای رسیدن به این منظور نقشه راهی تدوین شده و وظایف تمامی دستگاهای ذیربط در قالب کمیته های ویژه تبیین و در اختیار آن ها قرار گرفته تا همگی به صورت همسو برای پیشبرد اهداف تبریز 2018 گام بردارند.

آبدار، ادامه داد: سه محور گردشگری برای بهره مندی هر چه بیشتر شهرستان ها از تبریز 2018 در نظر گرفته شده است که شامل تبریز- مراغه و جنوب استان، تبریز- جلفا و شمالغرب استان و تبریز- کلیبر و جنگل های ارسباران است.

وی گفت: ایجاد 10 موزه از جمله فرش، مشاغل بازار جهانی تبریز و صنایع دستی در برنامه این اداره کل در راستای تبریز 2018 قرار دارد.

دبیر شورای سیاست گذاری تبریز 2018 با بیان اینکه متولی این دبیرخانه، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است، اظهار کرد: تلاش می شود به طور شایسته این رویداد هدف گذاری و راهبری شود.

آبدار افزود: به منظور اختصاص ردیف بودجه ویژه به تبریز 2018 جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار و پیشنهادات در این جلسات مطرح شده است تا این امر در بودجه سال 96 محقق شود.

وی از دستگاه های ذیربط خواست تا اعتبارهای فرهنگی سال جاری خود را به سمت تبریز 2018 سوق دهند تا مردم و افکار عمومی را بیشتر با اهمیت این رویداد آشنا کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.