جایگاه ویژه گردشگری تبریز در میان شهروندان شهرهای مرزی ترکیه

والی ایغدیر گفت:زیبایی ها تبریز موجب سفر بسیاری از مردم ایغدیر به تبریز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جایگاه ویژه  گردشگری تبریز در میان شهروندان شهرهای مرزی ترکیهاحمد تورغای آلپمان در دیدار با فرماندار تبریز افزود: تمام کسانی که از ایران دیدن کرده اند میهمان نوازی و فرهنگ بالای این کشور را ستایش می کنند و این حُسن شهرت موجب افزایش رغبت  مردم ترکیه برای سفربه شهر زیبای تبریز می شود.
وی تبریز را شهر فرهنگ و ادب و صنعت توصیف کرد و بیان کرد: تمام توان دولت محلی را برای تقویت زیرساختهای سرمایه گذاری ، گردشگری و تبادلات صنعتی فی مابین دو شهر به کار خواهد گرفت.
والی استان آغری ترکیه نیز با ابراز خوشحالی از سفر به تبریز گفت : تبریز جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد و انتخاب آن به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ مایه ی فخر و مباهات مردم ترکیه علی الخصوص استانهای هم مرز با ایران است.
ایشین وحدت بین مسلمانان را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و گفت :افرادی  که موجب اختلافات و کشتار بین مسلمانان هستند در نظر دارند  با ایجاد تفرقه بین مسلمانان قدرت آن را تقلیل دهند.در این حال مسلمانان باید هوشیار بوده  ، دوست و دشمن خود را بشناسند و با تمسک به قرآن و پیامبر توطئه های تفرقه افکنانه آنان  را خنثی کنند.
فرماندار شهرستان تبریز همچنین  با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور گفت : درطول قرنهای اخیر فضای صلح آمیز و مبادلات تجاری و صنعتی بالایی برقرار بوده است و دولت های ایران و ترکیه  مصمم به گسترش روابط با یکدیگر  هستند.
شهرتی فر  سهولت سفر و مرزهای امن بین دو کشور را از عوامل بسیار مهم توسعه صنعتت گردشگری دانست و ابراز امیدواری کرد :در سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان‌گردشگران ورودی به تبریز از ترکیه و استانهای مرزی آن باشد.
وی اعلام کرد:بستر های لازم برای سرمایه گذاری خارجی دربخش صنعت در تبریز فراهم بوده و حمایت از سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران ترک مورد توجه دولت می باشد.
آبدار مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز  با  اشاره به ویژگی های تاریخی ، فرهنگی ، صنعتی و علمی تبریز، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ایغدیر و آغری ترکیه شناخت جامع و کاملی از تبریز به علاقه مندان گردشگری ترکیه ارائه شود.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: تبریز ، ترکیه ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.