تبریز؛

گشایش نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی کانون علی بن ابیطالب عجب شیر

نمایشگاه توانمندی ها و آثارهنری هنرمندان و فعالان صنایع دستی کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) عجب شیر افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این نمایشگاه آثار هنری شامل چرم‌ دوزی، عروسک ‌بافی، سبدبافی، خیاطی، ترمه دوزی، بافتنی، گلدوزی، معرق، طراحی بر روی شیشه، گلیم و جاجیم تا هفتم دی ماه جاری در محل مسجد امیر المومنین(ع) شهرک میلاد در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان عجب شیر در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد با رصد نیازهای فرهنگی و اجتماعی و همراه با برنامه ریزی فعالیت کنند.

سید شمس الدین مراثی گفت: یکی از وظایف مهم مدیران کانون‌ ها جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و اشاعه فرهنگ در زمینه های مختلف است.

وی با بیان اینکه حمایت مالی و معنوی از کانون های فرهنگی هنری مساجد ضروی است، افزود: حمایت از کانون های فرهنگی هنری سرمایه گذاری برای نسل جوان و حفظ فرهنگ وو ارزش های اسلامی و انقلابی است.

وی ادامه داد: نباید وابستگی به کمک های دولتی به حدی باشد که در شرایط بحرانی شاهد توقف فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شود که در این خصوص جلب مشارکت عمومی ضروری است.

فرماندار عجب شیر از مدیران کانون‌ ها خواست چالش‌ های فرهنگی را شناسایی و برای آن برنامه ریزی و اقدام عملی کنند.

مراثی گفت: همه ما باید در راستای تقویت برنامه های مذهبی و فرهنگی در مساجد تلاش کنیم تا شاهد حضور بیش از پیش نسل جوان در این برنامه ها باشیم.

شهرستان عجب شیر دارای 95 کانون فرهنگی و هنری است که در رشته های مختلف قرآنی، فرهنگی وهنری فعالیت می کنند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.