تبریز؛

ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی استان

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری یکی از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد  حمزه زاده، در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر گفت: آزادسازی محوطه بقعه شیخ شهاب الدین اهری و جلوگیری از ساخت و سازهای جدید در محوطه این بقعه از شرایط ثبت جهانی است که امیدواریم با رعایت این شرایط و بررسی پرونده ثبت بتوانیم بقعه شیخ شهاب الدین اهری را جزء آثار جهانی معرفی نمائیم.

وی، افزود: با توجه به اینکه بقعه شیخ شهاب الدین اهری در جریان زلزله سال 91 آسیب دیده است، کار مطالعه مرمت این بقعه با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز به پایان رسیده است که امیدواریم هرچه سریع تر کار مرمت بقعه شیخ شهاب الدین اهری را به پایان برسانیم.

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، گفت: طبق قانون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که ملزم به ایجاد زیرساخت های گردشگری است بر همکاری سایر دستگاه های خدمات رسان نیز برای ایجاد تأسیسات تأکید شده است که در بعضی از مواقع با عدم همکاری این دستگاه ها روبرو می شویم.

وی، همچنین از آماده بودن پارک گردشگری ولایت، پارک جنگلی فندقلو، تالاب یوسفلو و آبگرم با حل مراحل اداری جهت واگذاری به شهرداری  و همچنین بخش خصوصی خبر داد.

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، همچنین با اشاره به وجود معدن متروکه مس مزرعه شهرستان اهر گفت: پیگیر احیای این معدن در کمیته طبیعت گردی استان خواهیم بود تا با تصویب آن و سرمایه گذاری شاهد حضور گردشگران باشیم.

وی، در ارتباط با ایجاد موزه سنگ در شهرستان اهر نیز گفت: در صورت تأمین مکان از سوی شهرداری در اسرع وقت نسبت به تجهیز و راه اندازی آن اقدام خواهیم کرد.

حمزه زاده، همچنین با بیان اینکه تبریز 2018 بهترین فرصت برای شناساندن جاذبه های گردشگری شهرستان های استان است گفت: در این راستا چند محور اصلی تعریف شده است که یکی از این محورها شهرستان اهر و منطقه ارسباران است.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز با اشاره به تعطیلی بقعه و موزه شیخ شهاب الدین اهری بعد از زلزله سال 91 ارسباران خواستار تسریع در مرمت و هم چنین جاگذاری آجرهای فیروزه ای در یکی از مناره های بقعه تا پایان امسال جهت بازدید گردشگران شد.

سید محمد عابدی، با بیان اینکه یکی از ظرفیت های شهرستان اهر بخش گردشگری است گفت: جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری متقاضیان زیادی وجود دارد اما طی مراحل اداری و صدور مجوزها به طول می انجامد که باعث ناامیدی متقاضیان می شود که امیدواریم در این زمینه مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی عنایت ویژه ای داشته باشند.

وی، همچنین خواستار تعیین تکلیف ایجاد و یا عدم ایجاد موزه سنگ در شهرستان اهر از سوی شهرداری اهر و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.