فرماندار بیله‌سوار گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز سال ۹۵ در شهرستان نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده ۱۷۹ درصد و از لحاظ ارزش پولی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: توجه به تولیدات داخلی سبب رونق اقتصاد و شکوفایی و رفع وابستگیها می‌شود و به همین دلیل نبایدکالاهای داخلی زمین‌گر شود و همه ما باید از تولیدات داخلی حمایت و فرهنگ مصرف تولیدات داخلی را در جامعه ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه واحدهای فاقد مجوز و پروانه باید با هماهنگی لازم نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند، تصریح کرد: تمامی واحدهای تجاری فاقد مجوز باید برای گرفتن مجوز اقدام کنند تا بازار کالا ساماندهی و از قاچاق جلوگیری شود.

فرماندار بیله سوار افزود: تا جلوی قاچاق گرفته نشود تولید شکل واقعی خودش را نخواهد گرفت و لازمه مبارزه مؤثر با قاچاق کالا و ارز افزایش نظارتها به ویژه در بخش نرم‌افزاری و تحقق اهداف دولت الکترونیک است، هرچه اقدامات و فعالیتها سیستمی‌تر شود موفقیت بیشتری در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده خواهیم داشت.

حلیم از کمک سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: پدیده مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید برای عموم فرهنگ‌سازی شود و مردم در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوانیم کاهش پدیده قاچاق را در شهرستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به افزایش آمار کشفیات انواع کالای قاچاق کالا و ارز شهرستان از گمرک بیله‌سوار در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار کرد: تعداد پرونده‌های سال 95 نسبت به سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده 179 درصد و از لحاظ ارزش پولی 30 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.