مستند "میراث آلبرتا3" به کارگردانی جواد شمقدری برای نخستین بار از سوی کمیته فرهنگ رسانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، آخرین برنامه کافه‌نقد در فصل پاییز با اکران "میراث آلبرتا 3" برای نخستین بار همراه بود.
این برنامه از سوی کمیته فرهنگ رسانه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با حضور نخبگان و کارشناس رسانه ای در کتابخانه مرکزی برگزار شد.
مهدی شاهمرادی، عضو هیئت علمی دانشگاه سیدنی استرالیا در ارتباط با واقعیات مستند "میراث آلبرتا 3 " اظهار داشت: فرار مغزها یک مسئله کاملاً قدیمی است و در همه کشورها وجود دارد. مهم این است که افراد با چه دیدی مهاجرت و از پیشرفت تحصیلی خود استفاده کنند.
وی افزود: شیخ بهایی زمانی که وارد سیستم حکومتی اصفهان شد، در اغلب زمینه‌ها تخصص داشت و البته مسئولان دست او را باز گذشته بودند تا استعداد خود را بروز کند. اما این مسئله در حال حاضر در کشور کمرنگ شده و این یک عیب بزرگ برای سیستم آموزشی ماست.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در دانشگاه‌های خارج از کشور، سیستم، دست دانشجوی تازه وارد را برای ارتقای تجربه باز می‌گذارد اما متأسفانه در ارتباط با این مسئله خلأ بسیاری در کشور ما وجود دارد و باید به این موضوع در ایران توجه بیشتری صورت گیرد.
رضا ابراهیم‌زاده، کارشناس مدیریت نیز در ارتباط با این فیلم بیان کرد: "میراث آلبرتا 3" می‌توانست دیدگاه‌های بهتری را مطرح کند. به نظر من، این فیلم یک تجربه سطحی از دیدگاه زندگی انسان‌ها مطرح کرده بود اما زندگی در خارج نه بهشت و نه جهنم است بلکه زندگی در غرب بستگی به میزان فعالیت شما در آنجا دارد.
وی گفت: این فیلم می‌توانست در عمق تجربیات افراد رفته و و با نشان دادن دانشگاه و ویژگی‌های آن به نوعی مشکلات آموزشی خودمان را رفع کند و در حالت کلی این فیلم را می‌توان در سطح متوسط دانست.
این کارشناس مطرح کشور بیان کرد: ای کاش به جای ساختن آلبرتا یکبار برای همیشه تجارب کسانی که در کشور زحمت کشیدند را بررسی می‌کردیم تا مشخص می‌شد این افراد در زمینه حداقل نیازها در چه سطحی هستند.
وی ادامه داد: این مستند هشدار جدی به سیاست مدارهاست که مسائل ابتدایی نخبگان را رفع کنند تا شاهد فرار نباشیم به این دلیل که در آینده با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.
ایمان مخلص‌پور دانشجوی دکتری دانشگاه ویرجینیا آمریکا در ارتباطی ویدئویی با این برنامه گفت: به طور قطع همانطور که در فیلم نیز نمایش داده شد، افراد مهاجر پس از پایان تحصیل و زمانی که پس از سن 50 سال خود را با دوستان ایرانی مقایسه کنند، واضح است که افراد در ایران شرایط زندگی بهتری دارند.
این دانشجوی دکترا تصریح کرد: با این حال، باید باز هم تأکید کنم مسئولان باید برای کسانی که در ایران می‌مانند و برای کشور زحمت می‌کشند تلاش بیشتری صورت دهند و آنها را مورد حمایت قرار دهند .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.