دبیر جمعیت حمایت از بیماران ALS گفت: بیماران ای ال اس بیش از هر چیز باید حمایت روحی شوند و زنان در این عرصه موفق ترند و می توانند درد را بهتر درک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،ندا واشیانی پور اظهار داشت: خداوند یک مقام والا به ما انسان ها داده است و آن هم خلیفه الله است. خلیفه خدا بر روی زمین درد را درک و در غم و شادی همنوعان خود شریک می شود و بی تفاوت نیست.
وی با اشاره به اینکه این نوع دوستی و حمایت نه تنها در ابعاد جهانی و دنیایی است بلکه در همین جمعیت های کوچک هم می توان به کمک بیماران نیازمند برآید گفت:در شورای شهر اصفهان و شهرداری پتانسیل هایی برای حمایت از بیماران وجود دارد و در نظر داریم هرچه بیشتر به بیان این بیماری بپردازیم و در جهت کمک به این بیماران برآییم.. وی با اشاره به اینکه بیماری نادر ALS یک عارضه شایع در میان بیماری های عصبی عضلانی است، گفت: با تخریب سلول های عصبی، بیمار قدرت و توانایی حرکت و کنترل عضلات خود را از دست داده و بتدریج همه عضلات تحلیل رفته و فلج می شوند.
واشیانی پورادامه داد: بیماران ای ال اس بیش از هر چیز باید حمایت روحی شوند و زنان در این عرصه موفق ترند و می توانند درد را بهتر درک کنند.
وی نقش زنان را در حمایت از بیماران موثر دانست و افزود: زنان می توانند با احساسات نابشان درد را تسکین دهند و زنان اگر بخواهند دست کسی را بگیرند با جان و دل پا به عرصه میدان می گذارند.
اولین گردهمایی حامیان بیماران ای ال اس و نوروپاتی استان اصفهان، با حضور مسئولان استانی،جمعی از فرهیختگان، صاحبنظران و  و دو تن از هنرمندان مطرح کشور در محل سرای عطار با هدف گسترش فرهنگ نوع دوستی و همدلی بین مردم نصف جهان برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار