وزیر کشور گفت: در بودجه سال 96 بیش از 6هزار میلیارد تومان برای عمران روستاها اختصاص یافته است .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، رحمانی فضلی در نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران هرمزگان در بندرعباس گفت: اولویت دولت توجه به روستا ها و تخصیص اعتبار به روستاها در بودجه دولت اولویت بالاتری دارد .

وی اضافه کرد: 8میلیارد دلار نیز برای ساماندهی آب های همجوار روستاها با رویکرد توسعه بخش کشاورزی در روستاها در نظرگرفته شده است.
 
وزیر کشور گفت: پارسال 500میلیون دلار در آبرسانی به روستاها از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

وی با اشاره به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها گفت: برای نخستین بار در دولت کمیسیون کلان شهرها و شهرداری های کشور ایجاد شده و لایحه تصویب درامد پایدار شهرداری ها به تصویب رسیده است و به زودی در هیات دولت مطرح می شود.

وزیر کشور افزود: یکی از مشکلات اصلی شهرداری ها، تراکم فروشی است، به طوری که 80درصد آمد شهرداری ها از محل فروش تراکم است و باعث بی نظمی و ایجاد ساختمان های سیمانی و آهنی بی نظم در شهرها شده است.

رحمانی فضلی گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه شهری نیز اولویت های اصلی دولت است، کلیات طرح مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون کلانشهرها و شهرداری ها تصویب شده است که در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارائه می شود.

وزیر کشور افزود: لایحه استخدامی و اداری شهرداری ها، لایحه دهیاری ها و وظایف، مسئولیت ها و درآمد دهیاری ها و لایحه انتخابات جامع نیز بزودی به مجلس ارائه می شود.

رحمانی فضلی گفت: ایجاد دهیاری و شوراهای اسلامی باعث ایجاد ظرفیت بزرگ انسانی در کشور شده است و اکنون بیش از 34 هزار دهیار در کشور است که تجربه بالای مدیریتی برای نظام است.

وی افزود :بسیاری از مشکلات موجود در خصوص اختیارات شوراهای اسلامی و دهیاری های ناشی از پیچیدگی نظام اداری و ناسازگاری با شرایط جدید و محدودیت های مالی دولت است.

وزیر کشور گفت: نظام اداری موجود کشور 50سال پیش برای نیازهای متمرکز و استبدادی نظام وقت طراحی شده است و به رغم تغییرات گسترده جوابگوی وضعیت فعلی نیست.

رحمانی فضلی افزود:اعتقاد دولت و شخص رئیس جمهور بر واگذاری کارهای به مدیریت های مردمی و محلی است.

وی گفت: مبنای واگذاری بر اساس سیاستگذاری های کلان، واگذاری در حوزه اجرایی و به خصوص فعالیت های اقتصادی است.

وزیر کشور افزود: تاکنون بیش از 100مورد اختیار به استان ها واگذار شده است و در برنامه ششم توسعه این واگذاری ها بیشتر می شود.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اراده دولت بر واگذاری اختیارات به استان ها بوده است و انتخاب وزیر معین برای استان ها نیز نوید واگذاری اختیارات بیشتر در آینده است.

وی افزود: اولویت توسعه و عمران به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از برنامه های اساسی دولت است که در سفرهای استانی ریاست جمهوری نیز تاکید بر سفرهای مرزی و مناطق محروم بوده است.

وزیر کشور با اشاره به 11میلیون حاشیه نشین در شهرها گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور نداشتن توازن و تعادل شهر و روستا در کشور است که این باعث گسترش پدیده مهاجرت و حاتشیه نشینی شده است.

انتهای پیام /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.