اصفهان؛

تعامل شهرداری اصفهان و تهران در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان از همکاری مجموعه مدیریتی خود با سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،مسعود مهدویان فر با بیان اینکه در زمینه موضوعات و آسیب های اجتماعی پیشگیری همیشه بهتر و باصرفه تر از درمان است گفت : در دنیای امروز ، مدیریت شهری به دنبال پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی است . مهم ترین ابزار پیشگیری ، آموزش های جمعی شهروندان است .

وی ادامه داد : هزینه و زمانی که صرف اقدامات پیشگیرانه می شود بسیار کمتر از اقدامات درمانی این آسیب هاست.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید اخیر هیئتی متشکل از معاونین فرهنگی اجتماعی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان و کارشناسان امور اجتماعی از مراکز اجتماعی شهر تهران گفت : شهر تهران با توجه به ویژگی های کثرت جمعیت و مهاجرت پذیری از اقسی نقاط کشور همواره با موضوع آسیب های اجتماعی در ابعاد گسترده مواجه بوده است . سامان دهی معتادین متجاهر ، تکدی گری ، کودکان کار و خیابان ، سامان دهی فضاهای بی دفاع شهری و حاشیه نشینی از موضوعات مورد توجه در حوزه آسیب های اجتماعی است که نه تنها در پایتخت بلکه در تمامی کلان شهرها از جمله شهر اصفهان مورد توجه مدیران شهری قرار گرفته است . تلاش کرده ایم تا به واسطه این بازدیدها و برگزاری نشست های هم اندیشی با مسئولین این حوزه در شهرداری تهران ، طرفین از تجارب یکدیگر بهره برده و برنامه ریزی ها منطبق با اطلاعات و تجارب موفق در این حوزه تنظیم گردد.

وی ادامه داد : بازدید از سامان سرای لویزان ، کمپ ترک اعتیاد آفاق جاجرود ، مرکز خدمات اجتماعی منطقه 15 شهرداری تهران ، مرکز کودکان کار پرتو ، مرکز توانمند سازی بهاران و بازدید از خیریه صدیقین ویژه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تنها بخش هایی از بازدیدهایی است که انجام شده است.

مدیر امور اجتماعی و مشارکتهای مردمی شهرداری اصفهان یاد آور شد : در شهر اصفهان نیز مراکزی مشابه با همین مراکز راه اندازی شده و یا در دست راه اندازی است و تلاش اصلی شهرداری اصفهان در راستای آن بوده است که کلیه آسیب های اجتماعی توسط آموزشهای شهروندی در مرحله پیشگیری متوقف شود .

مهدویان فر اظهار امیدواری کرد با تدارک بازدیدهای این چنین در فواصل زمانی منظم و کسب تجارب بیشتر و برقراری تعامل هر چه بیشتر با مراکز اجتماعی فعال در سطح کشور ، شهرداری اصفهان در آینده ای نزدیک با برنامه ریزی های منسجم و هدف مند قادر به پیشگیری و مهار آسیب های اجتماعی در سطح شهر اصفهان خواهد بود .


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار