7 هزار تن پرتقال صنعتی در مازندران خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 7 هزار تن پرتقال صنعتی از 15 تا30 آذر امسال در کارخانه آبگیری و تبدیل به کنسانتره شده است.

وی با بیان اینکه برف و سرمای هوا بیش از 900 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است افزود : کارگروهی خوب باعث شد تا در کوتاهترین زمان بحران، مدیریت و بخشی از خسارات کاهش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : با توجه به خسارات بالایی که به باغداران استان تحمیل شد، دولت 200 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با سود 10 درصد از منابع درآمدی بانک کشاورزی به استان مازندران تخصیص داد.

حیدرپور افزود: 30 میلیارد تومان برای کمک به خسارت دیدگان برف اخیر، 20 میلیارد تومان برای خرید کیوی و 20 میلیارد تومان نیز برای بیمه شدگان در نظر گرفته شد.

وی گفت: 16 مرکز از سه شنبه 29 آذرماه نیز برای جذب پرتقال های درجه 1 ،2 و3 راه اندازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در شهرستان ها کمیته ای زیرنظر فرمانداران و جهادکشاورزی و در روستاها زیرنظر دهیاری ها تشکیل شد گفت : پرتقال های که بسیار صدمه دیده و مایه خوراکی ندارد کیلویی 350 تومان از مردم خریداری و از چرخه مصرف خارج می شود.

حیدرپور افزود: هفته پایانی آذرماه آگهی مناقصه ذخیره سازی پرتقال پخش به چاپ رسیده و در اختیار متقاضیان قرارگرفته است که 20 تن پرتقال در مرحله اول به مناقصه گذاشته شده و 20 تن آماده مناقصه است.

وی گفت : سرمای شدید و بارش نابهنگام برف در ماه گذشته باعث شد تا 90 درصد پرتقال های سردرختی و 50 تا 55 درصد کیوی های روی درخت دچار یخ زدگی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار