کرمانشاه؛

وجود پنج هزار موسسه قرآنی در کشور

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی کشور گفت:پنج هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حسن محمدی گفت: این تعداد بدون احتساب شعب این موسسات است و با در نظر گرفتن شعب آنها بالغ بر 10 هزار موسسه و شعب قرآنی در سراسر کشور فعالیت دارند.

وی گفت: این تعداد موجب شده تا موسسات قرآنی به عنوان بزرگترین ساختار مدنی ساختارمند در کشور همواره به عنوان ظرفیت بی‌بدیلی برای اجرای سیاست‌های فرهنگی نظام مطرح باشند.

وی با بیان اینکه برخی از موسسات قرآنی با در نظر گرفتن شرایطی عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن  و عترت کشور هستند،زگفت: تمامی موسسات درخواست عضویت در این اتحادیه را دارند، اما شرایطی از جمله فعال بودن موسسه برای عضویت در این اتحادیه لازم است.

این مسئول با اشاره به عضویت 800 موسسه در اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، گفت: با توجه به تعداد زیاد موسسات، مدیریت مرکزی موسسات در اتحادیه به صلاح نبود و در همین راستا در سال 1390 مصوب شد تا اتحادیه‌های استانی تشکیل شود.

محمدی با اشاره به شکل گیری اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در تمامی استان‌های کشور، گفت: استان کرمانشاه نیز جزو اولین استان‌هایی بود که این اتحادیه را شکل داد و در حال حاضر 64 موسسه قرآنی استان زیرمجموعه این اتحادیه هستند که به نسبت موسسات موجود در استان رقم خوبی است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن کشور با بیان اینکه به دلیل فقر فرهنگی و عدم آشنایی کافی با مسائل و احکام دینی تشکیل موسسات قرآنی در شهرستان‌ها و روستاهای دورافتاده و محروم ضرورت دارد، گفت: به افرادی که با این انگیزه بخواهند در نقاط محروم و دورافتاده موسسه قرآنی ایجاد کنند، وام قرض الحسنه برای شروع کار خواهیم داد و تمام حمایت‌ها را از آنها خواهیم داشت.

وی با اشاره به تاثیر بسیار فعالیت موسسات در مناطق محروم و شهرستان‌ها، گفت: به گفته مقام معظم رهبری کار قرآنی کاری راهبردی است و ما تاثیر اقدامات قرآنی را در بسیاری شهرستان‌ها مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.