مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری از برگزاری کنگره ملی زنان شهیده استان در سال آینده خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ شهلا تاجفر با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ۶۹۶ زن شهیده و ۱۱۵۰ زن جانباز دارد، گفت: به منظور تبیین نقش و تکریم جایگاه زنان شهیده و جانباز و صیانت از ٱرمانها و ارزشهای انقلاب و کیان اسلامی، نخستین کنگره ملی زنان شهیده با مشارکت اداره کل زنان و خانواده استانداری و بسیج جامعه زنان سال ۹۶ در ٱذربایجان غربی برگزار می شود .

وی در ادامه با اشاره به وجود زنان مستعد و توانمند در استان افزود: برقراری عدالت جنسیتی و توسعه، مستلزم حضور بانوان در عرصه های مدیریتی و سیاستگذاری و تصمیم گیری است و این امر همراهی خرد جمعی و رسانه ها را می طلبد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود آموزش و آگاهی بخشی، توانمندسازی و تاب ٱوری و مهارت افزایی و حمایت های تخصصی را از مهمترین رویکردها و راهبردهای اداره کل زنان و خانواده استانداری در حوزه های فرهنگی، آسیب های اجتماعی و اشتغال زنان عنوان کرد .

تاجفر همچنین الزام ٱموزشهای پیش از ازدواج، طرح غربالگری سرطانهای زنان، نمایشگاه مد و لباس اسلامی ایرانی، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی زنان، راه اندازی کلینیک های سلامت و مراکز مشاوره، حمایت از زنان کارآفرین و پیگیری احداث و راه اندازی پارکها، بیمارستان و نمایشگاههای دائمی خود اشتغالی ویژه زنان را از مهمترین اقدامات این اداره کل برشمرد .

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.