مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا با تأکید بر نقش کلیدی بانوان در اقتصاد مقاومتی گفت: استفاده از توانمندی زنان در بحث تولیدات خانگی می‌تواند به ظرفیت تولید داخلی کمک کند.

زنان خط مقدم اقتصاد مقاومتی/نقش زنان در اقتصاد مقاومتی محوری است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپلاه شهدا؛سپهری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا گفت: در جامعه کنونی ما اکثر زنان هم در خانه مدیر هستند و هم‌اینکه در جامعه به فعالیت و نقش‌آفرینی مشغول هستند بنابراین در هر دو عرصه دارای وظایف و مسؤولیت‌هایی هستند که می‌تواند اقتصاد خانواده و جامعه را تعالی بخشد.

وی افزود: با توجه به اینکه زنان مدیر خانواده هستند و می توانند بسیاری از اسراف ها و نیازهای غیرضروری را در خانواده را کاهش دهند نقش اساسی در اقتصاد خانواده دارند و بالتبع این اقدام تأثیر مثبتی نیز بر اقتصاد جامعه خواهد داشت.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شهدا اظهار کرد: زنان می توانند در منازل در کنار فعالیتهای منزل بدون اینکه لطمه به خانواده وارد شود در اوقات فراغت با فعالیت در زمینه مشاغل خانگی مانند میوه خشک کنی، خیاطی، آشپزی و شیرینی پزی و ... در جهت اقتصاد مقاومتی نیز گام بردارند.

سپهری خاطر نشان کرد: اگر به کشور چین که بعنوان کشور موفق عنوان می شود دقت کنیم می بینیم تمام خانه ها به تولیدهای کوچک تبدیل شده اند و بیشتر وقت خود را به کار و فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه زنان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند، تصریح کرد: نهادینه‌کردن مصرف محصولات داخلی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی استزنان در رابطه با مدیریت درآمدها، هزینه کردها، مدیریت و هماهنگی با نحوه توزیع و تعمیم سبد خانوار، مهم تر از همه فرهنگ استفاده از امکانات موجود، خرید و هم چنین بالا رفتن تقاضاها و آستانه رضایت مندی در رابطه با تعمیم مایحتاج خانوار و نحوه رویکرد اجتماعی به اقتصاد، نقش بی بدیلی را ایفا می کنند.

این مسئول در پایان بر لزوم حمایت همه جانبه مسئولین از کارآفرینان خصوصا بانوان کارآفرین تأکید کرد و گفت: امیدواریم دغدغه رهبر معظم انقلاب در رابطه با تمام مسائل و موضوعات مهم کشور خصوصا اقتصاد مقاومتی به دغدغه مسئولین و مدیران استان تبدیل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.