با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی شركت گاز استان زنجان نشستی با موضوع زنان و اقتصاد برگزارشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مرادخانی استاد دانشگاه و سخنران اين مراسم ضمن معرفي سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به رویکرد جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا نيز اشاره كرد.
وی افزود: پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی، از اقداماتی است كه در اين راستا نقش مهمی دارد.
اين استاد دانشگاه در ادامه عنوان كرد: محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استانها و به کارگیری ظرفیت از عوامل مهم در اقتصاد مقاومتی است.
وی خاطر نشان كرد:افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی نيزمي تواند در تحقق اين مهم تاثير گذار باشد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.