فرماندار کهگیلویه گفت: 470 میلیارد ریال اعتبار به طرح تأمین آب حومه غربی این شهرستان از محل اوراق قرضه و نقدینگی دولت اختصاص یافت.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛علی پوزش گفت: این اعتبار در 2 مرحله در سال جاری و تا پایان سال 96 به این طرح باید تزریق شود.

وی با اشاره به راکد بودن این طرح بزرگ گفت: با تأمین اعتبار مرحله نخست به زودی روند اجرایی این طرح از سرگرفته خواهد شد.

پوزش تصریح کرد: دهدشت غربی با مساحت هفت هزار هکتار از نظر زمین کشاورزی غنی و مستعد بوده ولی به دلیل مرتفع بودن آن نسبت به رودخانه‌های مارون با کمبود آب مواجه است.

وی بیان کرد: اجرای طرح در چهار فاز پیش بینی شده که با گذشت بیش از پنج سال از آغاز عملیات، فاز نخست آن تاکنون 80 درصد و کل طرح نیز 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به علت نبود اعتبارات مدتی نیز راکد بود.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: فاز نخست این طرح شامل ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی، اصلاح پمپاژ ثانویه و خط انتقال به طول 13 کیلومتر است.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و زمین های روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.

شهرستان کهگیلویه با 132 هزار نفر جمعیت واقع در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد دارای 50 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی است که بخش زیادی از زمین‌های زراعی آن به صورت دیم کشت می‌شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.