مشاور عالی سازمان سنجش کشور، گفت: اعلام گرایش‌های هر رشته پس از بررسی دفتر گسترش آموزش وزارت علوم و اعلام رسمی به سازمان سنجش کشور صورت می‌گیرد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تغییر برخی از منابع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 اظهار داشت: بر اساس ضوابط به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های متنوع تحصیلی دوره مختلف آموزش عالی از جمله آزمون ورودی دوره‌های آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته همه ساله فهرست و عناوین رشته‌های تحصیلی و گرایش‌های هر لحظه پس از بررسی و تایید دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم و فناوری و اعلام رسمی ان به سازمان سنجش کشور صورت می‌گیرد. 
 
وی بیان کرد: عناوین دروس تخصصی هر یک از رشته‌های امتحانی و ضریب آن، بر حسب مورد در گرایش‌های هر رشته بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی و با هماهنگی شورای برنامه ریزی و  گروه‌های تخصصی سازمان سنجش کشور در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون درج و به اطلاع متقاضیان هر کدام از کدرشته‌های امتحانی مربوط می‌رسد. 
 
توکلی عنوان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 96 علاوه بر بررسی و تایید کد رشته‌های امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات عالی از جمله دانشگاه آزاد که رشته‌های امتحانی خاصی در این دانشگاه که تنها پذیرنده دانشجو در کد رشته‌های مربوط دانشگاه مذکور است و با تایید دفتر گسترش آموزش عالی تنظیم و در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است. 
 
وی گفت: ثبت نام برگزاری اعلام نتایج و استخراج فهرست قبول شدگان نهایی در هر مورد با توجه به مصوبات مراجع قانونی ذیربط نسبت به تهیه اطلاعیه دفترچه راهنمای برگزاری آزمون اقدام می‌کند. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
دانشجو بیدار
۲۰:۱۰ ۰۷ دی ۱۳۹۵
خوب وزارت علوم و زیرمجموعه اش که برج 2 سال 95 به سنجش اعلام کرد تغییرات رو چرا تا دی ماه اعلام نکردید و دقیقه 90 چند هزار دانشجو که 9 ماه تمام برنامه ریزی و هزینه کردند رو این طور بهشون ظلم کردید با حذف و جایگزینی درس و حذف رشته؟
آخرین اخبار