پس از برهم خوردن سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نماز جمعه یزد، توضیحاتی درباره علت آن از سوی وی و معاونت امور مجلس ارائه شد.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان یزد و بازدید از چند طرح تولیدی و پروژه عمرانی پایان اواخر هفته گذشته راهی یزد شد و در جریان سفر خود در میان خیل نمازگزاران شهر دارالعباده، یزد، حاضر و با استقبال امام جمعه مواجه و مقرر شد در فاصله زمانی میان دو نماز، برای نمازگزاران سخنرانی کند.

*سخنان همهمه‌‌آور

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم سخنرانی خود اعلام کرد: مردم این استان، مردمی مؤمن، معتقد و ولایت‌مدار هستند و همواره به تدین، نجابت و تلاش شهره بوده‌اند. استقبال و مهمان‌نوازی مردم یزد از حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی و کاروان تدبیر و امید در سفر به استان یزد در اسفند ماه سال گذشته همواره به عنوان یکی از خاطرات ماندنی و مراسم‌های ماندگار به ثبت رسیده و مسئولیت بزرگی برای دولتمردان در خدمت به شما مردم ایجاد کرده است.
حکایت مهر و تسبیح در نماز جمعه یزد

امیری در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: دولت یازدهم در حالی کار خود را آغاز کرد که وضعیت اقتصادی کشور در سطح ملی و بین المللی مناسب نبود اما این دولت، دولت پاسخگو بود و شعارهایی همچون نجات اقتصاد کشور، حل مشکل پرونده هسته‌ای، حقوق شهروندی و اصلاح نظام اداری را مطرح کرد.

وی افزود: دولت تدبیر و امید، فعالیت چند سال اول خود را بر برداشتن آوارهای اقتصادی برجامانده از قبل متمرکز کرد و امروز کشور در مسیر بازسازی و رونق اقتصادی قرار گرفته است.همچنین دولت یازدهم در شرایط بی ثباتی اقتصادی، عدم توازن قیمت ارز، تورم 45 درصدی ، رشد منفی اقتصادی و تحریم ظالمانه، اداره کشور را بدست گرفت.

امیری تاکید کرد: دولت رهنمودهای مقام معظم رهبری را در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی به جد پیگیر بوده و در استانها هم باید این موضوع بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد.

وی فعالیت در حوزه اقتصادی را جهاد اقتصادی دانست و اضافه کرد: امروز اشتغال، مهمترین مسئله کشور است که گسترش آن نیازمند حمایت بخش خصوصی است ضمن انکه مردم و بخش خصوصی باید همچون دوران دفاع مقدس تمام همت خود را برای حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی به کار گیرند.

در پایان نماز نیز امام جمعه یزد، امیری را مشایعت و همراهی کرد. یکی از همراهان معاون پارلمانی رئیس جمهور که در محل برگزاری نماز جمعه یزد حضور داشت در تشریح اتفاقات روی داده در هنگام سخنرانی امیری در نماز جمعه یزد گفت که به رغم گزارش برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، سخنرانی امیری به رغم تلاش عده معدودی، در زمان مقرر پایان یافت و نیمه تمام نماند.

حکایت مهر و تسبیح در نماز جمعه یزد


اما عده ای معتقدند؛ اظهارات تحریک آمیز امیری در زیرسوال بردن دستاوردهای دولت قبل و اغراق در برشمردن دستاوردهای دولت یازدهم در بعد اقتصادی و هسته ای باعث شد تا به طرف وی مهر و تسبیح پرتاب شود و علیه معاون رئیس جمهور شعارهایی سرداده شود.


حکایت مهر و تسبیح در نماز جمعه یزد


*منتظر اقدام مراجع قانونی هستیم

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره برهم خوردن سخنرانی در نماز جمعه یزد اظهار داشت: قطعا این حرکت ربطی به مردم شریف استان یزد ندارد و از ارادت بنده نسبت به آنها کم نخواهد کرد.

وی افزود: سخنرانی بنده به طور کامل انجام شد و نیمه کاره باقی نماند. پرت کردن مُهر و تسبیح هم زمانی اتفاق افتاد که از جایگاه سخنرانی برای اقامه نماز عصر خارج شدم.

امیری ادامه داد: پس از اقامه نماز عصر به همراهی نماینده ولی فقیه از مصلی خارج شدم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بنده به دو یا سه نفری که این اتفاق را ایجاد کردند، سلام می‌کنم و هیچ شکایت شخصی هم نسبت به آنها ندارم.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان مقام رسمی در یزد مشغول انجام ماموریت بودم و همانطور که می‌دانید این موضوع جنبه عمومی دارد، مقامات رسمی استان، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، استانداری و اطلاعات هم با موضوع عمومی مواجه هستند و در نهایت منتظر اقدام مراجع قانونی در این زمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید هادی علوی
۲۳:۰۲ ۰۴ دی ۱۳۹۵
سلام..خدا قوت..

دل مردم مومن از دست و کار و کردار بعضی از مسولان درد دارد..لطفا بهتر رسیدگی شود...التماس دعا...................اللهم عجل لولیک الفرج...............
آخرین اخبار