آرادان;

دستگیری شکارچی غیرمجاز در آرادان

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت: شکارچی غیرمجاز پرندگان وحشی در آرادان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آرادان ، جواد شاه حسینی  سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت : ماموران اجرایی این شهرستان در حین گشت و کنترل مناطق آزاد بعد از شنیدن صدای شلیک چندین تیر و بررسی مناطق یک نفر شکارچی متخلف را که در مکان و زمان ممنوع به شکار پرندگان وحشی اقدام کرد، دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: از فرد خاطی لاشه یک قطعه اردک وحشی به همراه اسلحه و ادوات شکار کشف و ضبط شد و در بررسی مدارک این فرد مشخص شد که جواز حمل سلاح وی از نوع عشایری است.

شاه حسینی ادامه داد : مطابق دستور اداره کل حفاظت محیط زیست،مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور، سلاح های عشایری فقط برای تامین امنیت عشایربوده و جنبه شکار و صید ندارد.

وی خاطرنشان کرد : از آنجایی که فرد متخلف با وجود آگاهی از قوانین و مقررات محیط زیست مبادرت به شکار پرندگان وحشی نموده بود بعد از واریز جریمه ، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

شاه حسینی تصریح کرد : ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان همچنین در حین گشت و کنترل مناطق به یک دستگاه خودرو وانت پیکان که در کناری آبگیری پارک شده بود ،مشکوک شدند.

وی تصریح کرد : آنان بعد از جستجوی و بررسی اطراف آبگیر که از زیستگاه های پرندگان مهاجر است متوجه حضور یک نفر شکارچی مسلح به یک قبضه اسلحه شکاری در کنار نیزارهای اطراف آبگیر شده و وی را قبل از شکار پرندگان دستگیر کردند.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت: در بازرسی از متخلف یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول غیرمجاز وتعدادی فشنگ کشف و ضبط گردید.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.