شاهرود;

دستگیری شکارچی متخلف در شاهرود

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود از دستگیری یک شکارچی متخلف در پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، علی اکبر قربانلو رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت : با اطلاعاتی از روستای وامنان استان گلستان در حاشیه این پناهگاه مبنی بر این که چهار نفر مسلح با اسب های خود عازم پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق شده اند، به این اداره رسید.

وی گفت: با هماهنگی و احضار نیروهای در حال استراحت و کارشناسان اداره ، گروهی عازم پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق و ارتفاعات اسداله سر و گل سرخ شدند.

قربانلو ادامه داد: نیروهای اعزامی در دو گروه اقدام به گشت زنی و پایش نمودند و به دلیل مه گرفتگی و باد شدید و عدم دید کافی در ارتفاعات آق کمر و جان پناه اسداله سر مستقر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت: نیروهای مستقر در این جان پناه، ساعت هشت روز سه شنبه صدای چند تیر را در دو مرحله شنیدند که به دلیل عدم دید کافی، ماموران فقط اقدام به دوربین کشی کردند.

وی با بیان این که ، پس از گذشت مدتی ماموران با دوربین ها متخلفان را سوار بر اسب در حال حرکت به سمت آغل مخروبه ای مشاهده کردند،افزود: ماموران بر سر راه آن ها کمین کردند که به محض رسیدن نفر نخست، او را دستگیر نمودند اما دیگر متخلفان با دیدن ماموران با اسب های خود متواری شدند و شلیک های اخطار ماموران نیز مانع از فرار نشد.

قربانلو گفت: فرد دستگیر شده تحویل مرجع قضایی شده و اکنون بازداشت است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود اظهار داشت :  از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح گلوله زنی قاچاق که لوله سلاح تیربار ژ _3 بر روی آن نصب شده بود و چند تیر فشنگ ژ_3، چاقو ویک دستگاه دوربین چشمی کشف و توقیف گردید.

گفتنی است ، پناهگاه حیات وحش خوش یـیلاق با 150 هزار هکتار مساحت در شمال شرقی شهرستان شاهرود ود‌ر 47 کیلومتری جاد‌ه آزاد‌شهر واقع گردید‌ه است.

این منطقه از سال 1346 جزو مناطق حفاظت شد‌ه اعلام گردیده و از سال 1351 هم به پناهگاه حیات وحش تغییر نام یافته است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.