نشست توجیهی برای روستاییان رودباری درمواجهه با پلنگ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اعلام این خبر گفت :در پی مشاهده یک قلاده پلنگ ایرنی در روستا های انبوه و نوده شهرستان رودبار در چند ماه اخیر که باعث خسارت به تعدادی از اهالی گشته و همچنین نگرانی های را نیز در میان آنان سبب گشته بود ، محیط بانان و کارشناسان محیط زیست رودبار در نخستین روزهای دی ماه برای دومین بار به مدت دو شبانه روز در منطقه حضور یافته و بصورت چهره به چهره با اهالی روستاهای فوق دیدار و گفتگو داشتند .

آژ افزود: در جلسات و گفتگوهای انجام شده که شورا و دهیار روستاهای فوق در آن حضور داشته اند ، کارشناسان حیات وحش محیط زیست درخصوص رفتار شناسی ، ارزش گونه پلنگ ایرانی ، فواید آن برای کشاورزان خود منطقه و همچنین شیوه تکمیل پرونده و پرداخت ضرر و زیان در خصوص حمله احتمالی و خسارت توضیحات و آموزش لازم را ارائه دادند . در گفتگو های انجام شده خوشبختانه اهالی دیدگاه ، آگاهی خوبی به این گونه دارند.

وی گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست رودبار اخبار مربوط به مشاهده پلنگ در ایام اخیر را رصد و طی چندین مرحله به روستا مراجعه و کسب اطلاع دادند .

آژ افزود: پلنگ ایرانی بزرگ ترین گونه پلنگ دنیا و گربه سان ایران بوده که به لحاظ کنترل آفات کشاورزی همانند خوک ، تشی می تواند بسیار موثر واقع شود . 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.