رئیس هیئت قایقرانی بوشهر از راه اندازی کمپ قایقرانی در این استان خبر داد

مهدی زارعی گفت:برای تمرین پاروزنان آبهای آرام کمپی به مسافت 2700 متر در بوشهر احداث کردیم زیرا بوشهر بیشترین پتانسیل را برای پرورش قایقران در رشته های مختلف را دارد.

مهدی زارعی رئیس هیئت قایقرانی بوشهر در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص راه اندازی کمپ آبی برای استفاده قایقرانان در استان اظهار کرد: این کمپ را در رشته های کایاک و کانو راه اندازی کردیم. البته برای رشته روئینگ به خاطر بالا بودن هزینه قایق ها نتوانستیم قایقی تهیه کنیم. هم اکنون استارت اردوی تیم های ملی قایقرانی آبهای آرام در این کمپ زده شد اگرچه هنوز مراسم افتتاحیه را برگزار نکرده ایم.
 
وی افزود: شرایط آب و هوایی بوشهر برای برگزاری اردو های تیم های ملی در فصول سرد بسیار مناسب است. اردوها را می توانیم از فروردین تا مهرماه  در این کمپ برگزار کنیم، زیرا وضعیت جوی مناسبی دارد این کمپ توانایی برگزاری رقابتهای بین المللی را هم دارد.
 
کمپ احداثی بوشهر توانایی استفاده بین المللی دارد زارعی در خصوص مسافت این کمپ تاکید کرد: کمپ در مسافت 2700 متر و عرض 1000 متر احداث شده است. اگر بخواهیم مقایسه ای با  دریاچه آزادی  داشته باشیم باید بگویم این کمپ خیلی بهتر است. زیرا یک قایقران حداقل 2700 متر می تواند پاروکشی کند. البته پاروزنان رشته بادبانی استان در بندر دیلم و قایقرانان رشته روئینگ همین استان در بندر گناوه تمرین می کنند. ما جزو فعال ترین استانها در رشته های قایقرانی هستیم، به طوری که بیشترین آمار ملی پوشان قایقرانی از بوشهر است.   
 
کمپ را با هزینه شخصی احداث کردیم

وی در خصوص هزینه ای که برای احداث این کمپ شده است خاطر نشان کرد: تاکنون با هزینه شخصی این کمپ را احداث کردم و با وام هایی که گرفتم همچنین هزینه کمک هایی که دوستان کرده اند 80 میلیون تومان برای این کمپ هزینه شده است.  

زارعی در خصوص کمک اداره ورزش استان و فدراسیون قایقرانی برای ساخت این کمپ تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان استان تنها شعار دادن را سرلوحه خود قرار داده است. باید بگویم تا زمانی که مسئولین حمایت نکنند نمی توان پیشرفت کرد اگر چه ما در این شهر پتانسیل های خوبی داریم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار