خانه قصه چهارمحال و بختیاری مروج تخصصی قصه ها برای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قصه گويی راهکاری مناسب برای آموزش شيوه‌ها و مهارت های درست زندگی اجتماعی و ارتباطی به کودکان است گفت: قصه‌ها در جهت دادن به افکار و تخيلات کودکان هم بسيار مؤثرند.

فرزاد رحیمی افزود: خانه قصه چهارمحال و بختیاری از سال 92 آغاز به کار کرده و با برگزاری جشنواره ها، همایش ها و نشست های تخصصی توانسته است دریچه هایی نو به روی قصه و قصه گویی باز کند و مروج این فرهنگ غنی در استان باشد.

وی با تأکید بر درس های اخلاقی و سازنده قصه ها برای کودکان، برگزاری کارگاه های شیوه های قصه گویی، انتخاب قصه، و بررسی آثار رفتاری قصه ها را از جمله برنامه های موثر در ترویج فرهنگ قصه گویی در استان عنوان کرد.

رحیمی با بیان اینکه قصه و داستان پلی میان کودک با محیط زندگی و جهان اطراف است افزود: قصه و قصه‌گويی از مهمترین ابزارهای پرورش سازه های تخیلی، فردی، اجتماعی و فرهنگی کودکان و شیوه شگفت انگیزی برای بالا بردن درک رفتارهای شفاهی و عملی به شمار می رود.

وی همچنین گفت: قصه درمانی یکی از شیوه های تربیتی است که مشاوران و روانشناسان کودک در رويکرد تحليلی، شناختی و رفتاری کودکان، فقدان‌ها را پيدا و با قصه گویی کودک را به صورت غير مستقيم برای ايجاد تغييرات، آماده می‌کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار