شهرکرد؛

حرف های سرزمین من برای کودکان و نوجوانان

طرح قصه گویی «حرف های سرزمین من» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری نشست های قصه گویی با حضور کودکان، نوجوانان، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در قالب طرح «حرف های سرزمین من» در مراکز فرهنگی هنری استان خبر داد.

فرزاد رحیمی گفت: قرار است این طرح طی زمستان جاری و به صورت کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی برای 28 هزار عضو ثابت در 24 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اجرا شود.

وی افزود: در این طرح، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها قصه های قدیمی و افسانه ها را برای کودکان و نوجوانان بازگو می کنند که زمینه انتقال فرهنگ شفاهی و افسانه های بومی محلی برای نسل های آینده است.

رحیمی با تأکید بر اهمیت کم کردن فاصله میان نسلی بین میانسالان، کودکان و نوجوانان، پیوند نسل ها را از راهکارهای حفظ هویت بومی و ملی دانست و احیای قصه ها و ادبیات محلی را از جمله اهداف کانون در حفظ و پاسداشت ادبیات فولکولوریک عنوان کرد.

رحیمی، توجه به ادبیات فولکلوریک شهرستانهای مختلف در مراکز کانون را برنامه ای هدفمند در راستای حفظ ادبیات شفاهی و بومی بیان و اضافه کرد: جمع آوری داستان ها، اشعار و لالایی های بومی، و مکتوب کردن این آثار ارزشمند و آشنایی نسل های جدید با این متون از جمله اقدامات و فرایندهای هدفمند کانون در راستای حفظ و احیای فرهنگ و ادبیات غنی گذشته است.

وی ادامه داد: دعوت از اساتید، شاعران و نویسندگان استان در راستای غنای محتوایی این طرح از دیگر برنامه ها در اجرای علمی، مهارتی و فکری طرح «حرف های سرزمین من» است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار