فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز به افراد بالای 40 سال و سیگاری هشدار داد سرفه های همراه با خلط و دفع خون را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر حشمت الله توکل، فوق تخصص ریه اظهار کرد: با توجه به عوارض و آسیب هایی که استعمال دخانیات از جمله سیگار برای فرد به دنبال دارد، توصیه های بسیاری درباره سیگار نکشیدن و همچنین ترک سیگار از سوی پزشکان متخصص شده است که لازم است به این توصیه ها توجه شود.

وی افزود: دود سیگار و قلیان از جمله عواملی است که موجب آسیب ریه ها می شود و افراد دارای ریه حساس ممکن است بعد از سرماخوردگی در اثر مواجه با یک عامل محرک مانند دود سیگار و قلیان دچار سرفه های طولانی مدت شوند.

توکل بیان داشت: چنانچه سرفه های طولانی همراه با خلط و دفع خون باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند. اگر در افراد سیگاری سرفه ها با دفع خون همراه باشد، این موضوع باید جدی گرفته شود و با مراجعه به پزشک متخصص نسبت به انجام مراحل تشخیصی لازم اقدام شود.

فوق تخصص ریه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز تصریح کرد: افراد سیگاری معمولا خلط و سرفه طولانی دارند که درمان آن قطع سیگار است. دفع خون به صورت رگه های خونی در افراد زیر 40 سال غیر سیگاری معمولا ناشی از یک عفونت ویروسی است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.