در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت و ارتقاء خدمات، پروژه بلوک زایمان بیمارستان ثامن الائمه(ع) چناران از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید.

افتتاح پروژه بلوک زایمان بیمارستان ثامن الائمه (ع) چنارانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس برنامه تحول نظام سلامت، بهسازی و توسعه ۱۵ بلوک زایمان در قالب ۱۰۵ اتاق LDR در مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آنها تا کنون افتتاح شده است و بر اساس برنامه ریزی دیگر طرح های باقی مانده نیز که در حال حاضر با سرعت در حال اجراست تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
مدقق هزینه اجرای این طرح را بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد افزود: این طرح ها در راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت ،رایگان شدن، ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین، بر اساس آخرین استانداردهای ساخت و ساز ساخته می شود.
وی حضور همراه در بالین مادر را از ویژگی های اتاق های LDR عنوان کرد و گفت: در طراحی  این اتاق ها شرایطی فراهم شده است که مادر با حفظ آرامش و آسایش و مراقبت هایی که از وی می شود، بهترین لحظات زندگی خود را در کنار همسرش بگذراند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این طرح با زیر بنای ۳۷۰ متر مربع و با هزینه ۳۲۵ میلیون تومان در قالب ۴ تخت لیبر و ۳ تخت تحت نظر به اجرا در آمده است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.