مراکز دانشگاه فرهنگیان در کشور کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های با شگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: 100 واحد دانشگاهی وابسته به دانشگاه فرهنگیان در کشور وجود دارد که بر اساس استانداردها این میزان به 64 دانشگاه پردیس در کشور کاهش یافته است.

مهرمحمدی بیان کرد: هر استان باید دو دانشگاه پردیس ویژه آقایان و بانوان داشته باشد که توسعه ساختمانی دانشگاه فرهنگیان در دولت قبل بدون هدف انجام شد و باید در این دولت باید جمع شود.

 وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه در شورای دانشگاه مقرر شده تا سال 1400 هیچ واحد دانشگاهی مربوط به دانشگاه فرهنگیان در خارج از مراکز استان ها در کشور راه اندازی نشود، افزود: 25 مرکز این دانشگاه  مشغول به فعالیت هستند که تغییر کاربری داشته و از واحد دانشگاهی بودن خارج و  در این دانشگاه ها فقط دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  ظرفیت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کشور 50 هزار نفر بوده است، که امسال 10 هزار نفر از طریق کنکور سراسری و 10 هزار نفر از آزمون استخدامی به این دانشگاه وارد می شوند.

وی ادامه داد: با پیش بینی های انجام شده در صورت ایجاد 78 هزار صندلی دردانشگاه فرهنگیان سالیانه 3 هزار نیروی جدید به آموزش و پرورش  اضافه می شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار