با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدهادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پس از تهران، این دومین دانشکده مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که آغاز به کار می کند.
 
وی اظهار کرد: از این دانشکده برای پزشکان عمومی که دوره های آموزشی را می گذرانند و آموزش پزشکان خانواده استفاده می شود. 

علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در آیین گشایش این دانشکده، راه اندازی آن را گامی برای ارتقای خدمات سلامت در جامعه برشمرد.

او افزود: به کمک یکسری آموزش های مجازی می توان از حالت سنتی خارج شده و به سوی آموزش های جدید با روش های نو برویم و دانشکده های مجازی برای ارائه این خدمت آمده اند.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور هم در این آیین، پیش بینی بسته هایی برای گروه های هدف حوزه سلامت را در تکمیل فعالیت های این دانشکده، پیشنهاد داد. 

دکتر سعید نمکی با بیان اینکه نباید در این دانشکده تنها به دنبال آموزش پزشک باشیم، افزود: باید از این خدمت برای آموزش دیگر ارائه دهندگان خدمات سلامت مانند پرستاران و مراقبان سلامت هم بهره ببریم که این می تواند بزرگترین خدمت به مردم باشد.

او شیوه جذب دانشجو در این دانشکده را از راه کنکور و به کمک اعضای هیات علمی معرفی کرد و ادامه داد: برای این دانشکده دو مقطع کارشناسی ارشد پیش بینی شده و پیگیر جذب 5 رشته در مقطع دکترا هستیم. 

رئیس مرکز آموزش مداوم قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه نیز گفت: این دانشکده با دارا بودن استودیو ضبط صدا و کلاس های مجهز به سیستم های الکترونیکی و سالن، راه اندازی می شود. 

او از فعالیت یک دوره یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خبر داد که 22 دانشجو  دارد و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طی چهار سال گذشته، 13 دوره الکترونیکی برای دانشگاه های علوم پزشکی عضو کلان منطقه پنج و دیگر دانشگاه های کشور برگزار کرده است. 

دکتر فرخی همچنین با اشاره به پیشگامی این دانشگاه در تدوین آیین نامه دوره های الکترونیکی گفت: این آیین نامه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشته و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده است. 

دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجهز به 400 جلد کتاب مجازی بوده و با حضور چهار عضو هیات علمی، دو عضو هیات علمی وابسته و نیز همکاری استادان و اعضای هیات علمی دیگری در سراسر کشور، امروز، دوم دی در شیراز کار خود را آغاز کرد.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار