معاون توسعه و پیش بینی اداه کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: با تغییر الگوی جوی و افزایش سرعت باد از فردا با کاهش پایداری هوا میزان آلایندگی هوای کلانشهر تبریز نیز کاهش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اشجعی گفت: در زمان حاضر شرایط مه دود و غبار محلی در این کلانشهر حاکم بوده و سرعت باد 2 متر بر ثانیه است.
وی کمینه و بیشینه دمای هوای تبریز در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 5 درجه سانتی گراد زیر صفر و یک درجه سانتی گراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر دمای هوای این شهر صفر درجه سانتی گراد است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته 3 درجه سانتی گراد گرمتر شده است.  
اشجعی بیشترین بارش 24 ساعت گذشته را مربوط به بستان آباد با 6.2 میلی متر اعلام کرد و گفت: در زمان حاضر بارش برف در استان متوقف شده است.
وی با اشاره به اینکه با فعالیت موج ضعیف بارشی از فردا انتظار بارش برف به صورت پراکنده در برخی نقاط استان را خواهیم داشت، گفت: این موج زودگذر بوده و از ظهر چهارشنبه استان را ترک می کند.
اشجعی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته بیشینه دمای استان با سراب و اهر با 6 درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما از مرند با 8 درجه سانتی گراد زیر صفر گزارش شد.
هوای کلانشهر تبریز امروز برای ششمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد و بر اساس آخرین آمار استخراجی از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در این شهر، شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 183 پی. اس. آی و به حالت هشدار رسیده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.