مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش 1.1 درصدی بارش های استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مطلبی فر گفت: در مدت یاد شده به صورت میانگین 87.5 میلی متر بارش در ایستگاه های استان ثبت شده است.
وی با اشاه به اینکه در مدت مشابه سال گذشته میانگین بارش استان 115.5 میلی متر بود، گفت: بارش های سال آبی جاری نسبت به سال گذشته کاهش 24.2 درصدی را نشان می دهد.  
مطلبی فر گفت: در سال جاری بیشترین بارش از شهرستان چاراویماق به میزان 120.5 میلی متر گزارش شده که نسبت به سال گذشته 5.6 درصد و نسبت به درازمدت 29.3 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین اعلام کرد: بیشترین افزایش بارش استان در سال جاری نسبت به سال گذشته از ایستگاه سهند با 17.4 درصد افزایش و بیشترین افزایش نسبت به دراز مدت از ایستگاه شبستر با 36 درصد افزایش گزارش شده است.
مطلبی فر اظهارکرد: این در حالی است که کمترین بارش در سال جاری در اهر با 71.5 میلی متر اتفاق افتاده که نسبت به سال گذشته کاهش 28 درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش 12.9 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: بیشترین کاهش بارش استان در سال جاری نسبت به سال گذشته در ملکان با 54.3 درصد کاهش و نسبت به دراز مدت در بناب با 20.6 درصد کاهش روی داده است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.