طرح بین‌المللی منارید در حوزه آبخیزداری شهرستان سامان اجرایی می شود.

طرح بین‌المللی منارید در شهرستان سامان اجرا می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: طرح بین‌المللی منارید در حوزه آبخیزداری شهرستان سامان اجرایی می شود.

علی محمدی‌مقدم افزود: اجرای طرح منارید با مشارکت برنامه توسعه ملل متحد و سازمان تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF)، سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران از سال 1390 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته 15 استان کشور را در برداشته اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری ششمین استان در اجرای این طرح در سطح کشور است.

محمدی‌مقدم ادامه داد: طرح منارید در چهار شهرستان استان به صورت الگویی به اجرا رسید و امسال به 9 شهرستان تعمیم داده شده که فعالیت‌های مطلوبی در این راستا انجام شده است.

وی هدف اصلی اجرای این پروژه را شکل‌گیری و توانمندسازی در جوامع محلی عنوان و اضافه کرد: این پروژه تقویت و انسجام سازمانی در راستای مدیریت یکپارچه منابع طبیعی تجديد شونده، ارتقای دانش بومی و درک عمومی بهره‌برداران را در بر خواهد داشت.

محمدی‌مقدم با اشاره به راهکارهای ایجاد توسعه پایدار در مناطق شهرستانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رویکرد این اداره کل برای استفاده از ظرفیت کشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی با توجه به بحران کم‌آبی، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های اخیر به سمت کشت گونه‌های با نیاز آبی کم تغییر کرده است.

وی همچنین گفت: به جای توسعه باغات دارای نیاز آبی بالا به سمت کشت گونه‌های جنگلی مثمر اقتصادی از جمله بادام‌کاری دیم در حال پیشروی هستیم که در توسعه پایدار منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

سامان از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد مرکز استان و در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار