معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت : نرخ باسوادی در استان مرکزی 97 درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  علی محمد غلامی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی بالاترین نرخ سواد را مربوط به آشتیان و تفرش و کمترین نرخ سواد را مربوط به شهرستان خمین و خنداب  دانست.
غلامی افزود: استان مرکزی از نظر جذب و آموزش بی سوادان در جایگاه سوم کشور قرر دارد.
وی ادامه داد: امسال دو طرح سوادسنجی در ندامت گاه های استان صورت گرفته است که منجر به آموزش 200 نفر از زندانیان شده است.
معاون نهضت سوادآموزی گفتمعاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت:
با شناخت 2600 نفر از اولیای بیسواد دانش آموزان،1345 نفر آموزش داده شده اند و تلاش می شود تا پایان خردادماه مابقی اولیاء آموزش یابند.
غلامی عنوان کرد: با حمایت مالی دولت امسال 500 نفر از استان هم باسواد شدند .
وی گفت: حدود 3600 نفر از بیسوادان معادل 98 درصد از تعهد استان در جذب و آموزش بیسوادان تحقق یافته است. 
انتهای پیام / ف






















جلوگیری از بازگشت سواد آموزان به بی سوادی از دستاوردهای دولت

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: جلوگیری از بازگشت سواد آموزان به بی سوادی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،(6 دی) در نشست خبری که به مناسبت هفته سواد آموزی در اراک برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته سواد آموزی گفت: تعلیم و تربیت و آموزش همواره مورد تاکید دین مبین اسلام و بزرگان دینی بوده است.

 

وی با اشاره به اهمیت سواد آموزی به ویژه برای والدین که دانش آموزانی را در منزل دارند، بیان کرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش فعالیت های گسترده ای را در راستای شناسایی و آموزش این عزیزان انجام داده است.

 

این مقام مسئول جلوگیری از بازگشت سواد آموزان به بی سوادی را از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: این مهم با حمایت ها و پشتیبانی های دولت تدبیر و امید از سازمان سواد آموزی میسر شده است.

 

غلامی در ادامه به اختصاص اعتبار به منظور تهیه کتاب های کمک آموزشی برای سواد آموزان، اشاره کرد و اظهار کرد: با انجام این امور بازگشت بی سوادی در این مدت نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

 

افزایش نرخ باسوادی در دولت یازدهم

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نرخ باسوادی استان مرکزی در دولت یازدهم سه و نیم درصد افزایش یافته است، ادامه داد: بر اساس اعلام سامانه سواد آموزی کشور، نرخ باسوادی استان مرکزی از 94 درصد در سال 92 به 97 و نیم درصد از سال تحصیلی جاری افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه استان مرکزی جزء چهار استان نخست کشور در ارتقاء باسوادی است، بیان کرد: 50 هزار اتباع خارجی در کشور در دولت تدبیر و امید آموزش های لازم را دیده اند.

 

وی با اشاره به آمار بی سوادی در استان مرکزی ادامه داد: افزایش مهاجرت به استان مرکزی یکی از عوامل افزایش بی سوادی در این استان است و شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان به علت صنعتی بودن و مهاجرت افراد از سایر استان ها بیشترین آمار بی سوادی را به خود اختصاص داده اند.

 

غلامی در ادامه از اجرای طرح شناسایی و آموزش والدین بی سواد و کم سواد و طرح سواد سنجی در حوزه ندامتگاه ها در سال جاری خبر داد و گفت: این دو طرح از جمله طرح های کاهش بی سوادی در استان مرکزی است.

 

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: در طرح شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بی سواد همزمان با ثبت نام دانش آموزان در سامانه ثبت نام دانش‌ آموزی، مدارک تحصیلی اولیا اخذ شده و اولیای کم سواد و بی سواد مشخص و تحت اموزش قرار می گیرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.