استاد افشین علا نویسنده، شاعر و پژوهشگر برجسته کشور در جمع کودکان ونوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ومجتمع آموزشی و فرهنگی سما نیشابور حاضرشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ افشین علاء ضمن بیان خوشحالی از حضور در شهر نیشابور اظهارکرد:برای شما بسیار جای خوشبختی است که در شهری زندگی می کنید که بخشی از خاک آن که فیروزه اش باشد را می توان در بیشتر خانه های این سرزمین پیدا کرد و شهری که به داشتن چهره های برجسته ای چون خیام و عطار مفتخر است و من هم خود را یک شهروند نیشابوری می دانم.
نویسنده، شاعر و پژوهشگر برجسته کشور گفت:حضور در کانون فرصتی بی نظیر برای کسب تجربیات فرهنگی و ادبی برای کودکان ونوجوانان است و خودم از فضای کانون کار ادبی را آغاز کردم و از همه شما می خواهم قدر این فرصت و تلاشی که مربیان بی ریا و دلسوز کانون برای رشد و بالندگی شما می کنند را بدانید.
او خاطر نشان کرد: شرکت در نشست های ادبی و بهره بردن از تجربه کسانی که در این راه قدم گذاشته اند بهترین راه برای پیشرفت در عرصه ادبیات است ضمن اینکه باید از این ثروت عظیم که در اختیار ما ایرانی هاست، یعنی ادبیات بی نظیر این سرزمین، نهایت بهره راببریم ، ادبیاتی که در طی سالها و قرن ها زبان زنده و تازه خود را حفظ کرده است.
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور نیز در این نشست  افزود:  ما از استاد علاء خالق خاطرات مه گرفته ،به یاد کانون ،بلدم شعر بگویم و نسیم دختر باد،    که درجمع بی نظیر کودکان و نوجوانان و خانواده های نیشابوری شرکت کردند قدر دانی می کنیم که  حضور و تشویق ایشان به خوانش داستانها و شعرهای اصیل و ناب ایرانی شده است.

مدیر انجمن کودک ونوجوان سیمرغ نیشابور هم تاکید کرد: حضور نویسندگان و شاعران کودک ونوجوان در میان مخاطبان و ارتباط نزدیک با آنان نوعی نقد زنده  است که می تواند تاثیر زیادی در نوشتن آثاری داشته باشد که لااقل از زمره تجاری نویسی و رنگ و لعاب و کپی کاری ها نجات یابد.
سپس در مرکز سه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور شعر خوانی آثار ایشان از سوی کودکان و نوجوانان ( بچه های محله ابراهیمی )  ورباعی خوانی و سرود خوانی کودکان پیش دبستانی مهر اول  انجام شد  وکودکان ونوجوانان حاضر بعد از شنیدن اشعار استاد افشین علاء تصور و تصویر ذهنی خود را نقاشی کردند.
در ادامه این نشست با اهدا تندیس آرامگاه خیام از طرف اعضا مرکز سه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیشابور و نیز قلم مزین به حدیث سلسله الذهب از سوی اداره آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی از این شاعر تقدیر به عمل آمد.
افشین علاء نویسنده، شاعر و پژوهشگر برجسته کشور همراه با تور کتاب کودک  به دیدار شیخ فرید الدین عطار وحکیم عمر خیام نیشابوری شتافتند و دمی برآنجایگاه معنا آسودند .
انتهای پیام // ا ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.