تبریز؛

ایجاد پارک انرژی در دانشگاه تبریز

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: با توجه به علاقه‌مندی صنعت برق کشور به توسعه پارک‌های انرژی در کشور، امیدواریم در آینده پارک انرژی را در دانشگاه تبریز ایجاد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حقی‌فام در حاشیه مدرسه بین‌المللی مدیریت مصرف انرژی در دانشگاه تبریز گفت: در ارتباط با دانشگاه نباید صرفاً به بسته شدن چند قرارداد تحقیقاتی بسنده شود بلکه دانشگاهیان باید در تمام جلسات تصمیم‌گیری به صنعت برق کمک کنند.
وی تاکید کرد: ما در صنعت برق باید خیال‌مان راحت باشد که به دریایی از علم و تجربه دانشگاهی تکیه کرده‌ایم.
حقی‌فام با پیشنهاد تبدیل سیستم برق دانشگاه تبریز به سیستم میکرو‌گرید، افزود: با توجه به علاقه‌مندی صنعت برق کشور به توسعه پارک‌های انرژی در کشور، امیدواریم در آینده پارک انرژی را در دانشگاه تبریز نیز ایجاد کنیم که توسعه انرژی‌های نو در کشور و توسعه بینش آحاد جامعه به بحث انرژی را در پی دارد.
حقی‌فام حضور مدیران و کارشناسان مدیریت مصرف شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای سراسر کشور در مدرسه انرژی را فرصتی بزرگ عنوان کرد و افزود: ما علاقه‌مند به خارج کردن دانشگاه‌ها از بحث‌های صرفاً تئوریک هستیم و چنین رویدادهایی این فرصت را فراهم می‌آورد تا نیازهای مهم صنعت برق را به گوش دانشگاهیان رسانده و از ایشان کمک بگیریم.
وی از ایجاد قطب‌های علمی مشترک بین صنعت برق و چندین دانشگاه کشور خبر داد و افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز توانسته در یک اقدام موثر قطب علمی مدیریت مصرف را با همکاری دانشگاه تبریز ایجاد کند و این مدرسه نیز یکی از محصولات همین قطب علمی است.
رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی در دانشگاه تبریز، افزود: ما نیز در دانشگاه بر این باور هستیم که باید آموزش و پژوهش را تقاضا‌محور کنیم.
محمدرضا پورمحمدی با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط دانشگاه تبریز با مجموعه صنعت برق استان خوب است، تصریح کرد: هدف ما رفع تنگناهای علمی و انجام کارهای مشترک با صنعت برق است که چنین همایش‌هایی نمونه‌ای از این همکاری‌هاست.
وی افزود: پیشنهاد می‌کنیم پژوهشکده‌ای مشترک راه‌اندازی شود که هیئت‌مدیره آن هم از دانشگاه تبریز و هم از مجموعه صنعت برق باشد که بتوانیم کارهای مشترک را به خوبی ساماندهی و مدیریت کنیم.
همچنین وی از راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه تبریز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مرکز که با فضایی بالغ بر سه هزار و 600 متر مربع ایجاد شده، طرح‌های برتر و ایده‌های نو را حمایت خواهد کرد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.