دوره آموزشی مهارت های فرزندپروری در معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز بهداشت ارومیه و مدرس دوره آموزشی مهارت‌های فرزندپروری در این کارگاه گفت:تربیت کودکان با اصول نوین مهارت های فرزند پروری نیاز ضروری جامعه امروز است.

نعیمه اکبری افزود: در جامعه در حال گذر که تقابل بین سنت و مدرنیته است و ارزش‌های حاکم بر خانواده‌های قدیمی و سنتی کمتر در اذهان فرزندان نسل جدید پذیرش می‌شود؛ و فرزندان از بدو تولد با تجهیزات مدرنی از قبیل کامپیوتر، بازی‌های رایانه‌ای؛ شبکه‌های اجتماعی و ... آشنا شده و دنیایی متفاوت با دوران کودکی والدین خود را تجربه می‌کنند؛ سیستم های تربیتی و آموزشی، جامعۀ و خانواده‌ها؛ کماکان بر روش‌های آموزشی و تربیتی نسل قدیم اداره می شود و مشکلات خانواده‌ها با فرزندان‌شان؛ از همین نقطه آغاز می‌شود.

وی گفت: روش‌های آموزشی و تربیتی جامعه و خانواده باید همزمان با تغییرات جامعه امروز همراه شود.

کارشناس سلامت روان ورفتارمرکزبهداشت ارومیه گفت: مجموعه کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های فرزندپروری با هدف آموزش شیوه‌های صحیح تربیت و رشد فرزندان براساس آخرین دستاوردهای علمی و تربیتی و زیر نظر اساتید مجرب و برجستۀ حوزۀ روانشناسی و روانپزشکی کودک و نوجوان؛ برنامه ریزی گردیده است و کارکنان و والدین کودکان 2 تا 12 ساله را با اصول و مبانی و تکنیک‌های تربیت فرزند سالم و صالح آشنا می‌سازد.

لازم به ذکراست این کارگاههای آموزشی در 6 جلسه هفتگی به مدت 90 دقیقه برگزار و در آن اصول فرزندپروری و مدیریت رفتار کودکان با والدین، علل بروز مشکلات رفتاری کودکان و ارتباط مثبت با کودکان، تقویت رفتارهای مطلوب، دستور دادن و قانون گذاری، مدیریت رفتارهای نامناسب و مدیریت موقعیت‌های دشورار، برنامه‌ریزی برای آینده و... به کارکنان معاونت غذا و داروی ارومیه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.