جلسه آموزشی مدارس مروج سلامت برای مدیران و رابطین سلامت 20 مدرسه ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در آموزش و پرورش شوط برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حسنعلی زاده، کارشناس بهداشت مدارس شبکه ضمن توضیح دستورالعمل اجرایی مدارس مروج سلامت به اجزای هشت گانه ارتقاء سلامت مدارس مروج سلامت اشاره نمود و مهمترین آن اجزاء، را ارائه خدمات بهداشتی در مدرسه از طریق برنامه نظام مراقبت سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی دانش آموزان و ارائه خدمات بالینی(خدمات عمومی و غربالگری سلامت و صدور شناسنامه سلامت دانش آموزی) و همچنین ارائه خدمات خاص به دانش آموزان با نیازهای ویژه مانند مبتلایان به آسم، صرع، تالاسمی، معلولین، مشکلات عاطفی و خانوادگی برشمرد.

وی از دیگر برنامه های ارتقاء سلامت مدارس سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس و ارتقای سلامت کارکنان و خدمات سلامت روان و مشاوره ای و نهایت مشارکت والدین و جامعه را عنوان کرد.

در پایان مهدی علیزاده کارشناس مسئول بهداشت محیط و حرفه ای شبکه، آیین نامه بهداشت محیط مدارس را تشریح و نکاتی را درباره شرایط سرویس های بهداشتی و پایگاه تغذیه سالم و بوفه مدارس یادآور شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مدارس ، سلامت ، جلسه ، شوط ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.