رکابزنان 2 تیم باشگاهی کشور معضلات پیش روی خود را مطرح کردند تا ریاست جدید فدراسیون دوچرخه سواری پس از تکیه بر صندلی، گوشه چشمی به خواسته های آنها داشته باشد.

از رویای نجات دوچرخه سوار گل فروش تا مبارزه با نابودگربه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خسرو قمری به عنوان ریاست فدراسیون دوچرخه سواری در چهار سال آینده انتخاب شد و برنامه های خود را مطرح کرد. رکابزنان کشور از وی توقعاتی دارند که امیدوار هستند در آینده تا حدودی انتظاراتشان محقق شود.
 
یکی از معضلاتی که مدتی  از آن می گذرد منحل شدن تیم پتروشیمی است. این تیم علاوه بر تخلفاتی که در نوشتن قراردادهای رکابزنان انجام داده است در پایان دوچرخه های رکابزنان حرفه ای را از آنها گرفته است . هم اکنون این ورزشکاران بدون دوچرخه و به اجبار به شغل های دیگری رو آورده اند، حتی قرارداد 9 رکابزن اصلی تیم پرداخت نشده است به همین ترتیب رکابزنان وضعیت روحی بدی به سر می برند.  
 
رکابزنان پتروشیمی به خاطر منحل شدن تیم  خیلی ناراحت هستند و برخی از آنها انگیزه خود را برای ادامه ورزش حرفه ای از دست داده اند برخی از آنها این مسئله را مطرح می کنند که دیگر تیمی نداریم که به خاطر آن تمرین کنیم و در واقع انگیزه ای دیگر برای ادامه ندارند.
 
زیرا تیم پتروشیمی یکی از با سابقه ترین تیم های این رشته بود و طی 2 سال اخیر  مدام حرف از منحل شدن این تیم شنیده می شد اما در نهایت به خاطر نداشتن بودجه تیم منحل شد.
 
با رکابزنانی از تیم های پتروشیمی و تیم پیشگامان کویر یزد در خصوص خواسته هایشان از ریاست جدید فدراسیون به گفتگو نشستیم. 
 
در گل فروشی کار می کنم 
کریم خرمی رکابزن تیم پتروشیمی تبریز در خصوص وضعیت رکابزنان این تیم یاد آور شد: دوچرخه سوارانی که روزی هم تیمی من بودند از روزی که تیم منحل شده است همه افسرده شدند برخی از آنها می خواهند از دنیای دوچرخه سواری خداحافظی کنند اما اگر بخواهیم به این مسئله نگاه دقیق تری داشته باشیم باید بگویم این جوانان حیف هستند، البته دوچرخه های بچه ها هنگامی که اعلام شد تیم منحل شده از آنها پس گرفتندو دیگر دوچرخه ای هم ندارم که بتوانیم حتی در لیگ های داخلی پا بزنیم و امیدوارم ریاست فدراسیون به این معضل گوشه چشمی بیندازد.
 
وی در خصوص مبلغ قراردادش که هنوز پرداخت نشده است تاکید کرد: قراردادهایمان با تیم پتروشیمی را باید سفید امضا می کردیم تا مبلغ قرارداد را خودشان بنویسند، قراردادم در سال گذشته 16 میلیون تومان بود، مهدی رجبی که امتیاز هم داشت 30 میلیون تومان و علیرضا عسگرزاده که کاپیتان تیم بود 50 میلیون تومان قراردا داشت اما مبلغ قراردادهایمان را هنوز نداده اند به همین دلیل هم من که یک دوچرخه سوار حرفه ای هستم  به جای رکاب زدن در جاده ها در گل فروشی مشغول به کار شده ام. خواسته ای که از رئیس جدید فدراسیون دارم  این است که به وضعیت رکابزنان تیم باشگاهی که هم اکنون منحل شده توجه بیشتری نشان دهند. 
 
خرمی در خصوص اینکه تا بحال در رقابتهای برون مرزی به همراه تیم ملی هم شرکت کرده است گفت: برای حضور در بازی های آسیایی اینچئون دعوت شدم اما به خاطر شکستگی کتفم نتوانستم شرکت کنم.       
 
نباید برای کسب نتیجه در اهداف کوچک فدا شویم
 

با آروین معظمی گودرزی رکابزن المپیکی فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: امیدوارم که قمری با برنامه ریزی صحیح بتواند انتظارات دوچرخه سواران را برای حضور موفق در بازی های آسیایی و المپیک برآورده کند نه اینکه برای اهداف کوچک فدا شویم بلکه برای بهبود عملکرد رکابزنان از مربیان خوب با تجربیات بالا استفاده کنند تا زحماتمان نتیجه دهد.
 
وی افزود: همچنین قمری به قول هایی که داده است جامه عمل بپوشاند و طوری نباشد که امسال جوان هایی که خوب رکاب می زنند مانند گذشته به اردوها دعوت نشوند تا در نهایت کنار بکشند.
 
معظمی گودرزی در خصوص برنامه ها و اهداف خودش خاطر نشان کرد: برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و تورهای بین المللی و به دست آوردن رنکینگ آسیایی تلاش می کنم اگرچه هوا سرد است و بارندگی در بروجرد مداوم است اما تمرینات بدنسازی را دنبال می کنم.  
 
وی در خصوص اینکه شغلی به غیر از ورزش هم دارد که به آن بپردازد عنوان کرد: شغل من همان دوچرخه سواری است زیرا دیگر زمانی نمی ماند که شغل دیگری هم داشته باشم برای موفقیت باید مدام و روزانه تمرین کنم.
 
امیدوارم با معضل دوپینگ قاطعانه برخورد شود
میزبانی در خصوص خواسته هایش از ریاست جدید فدراسیون دوچرخه سواری عنوان کرد: امیدوارم که در گام اول وزارت ورزش و جوانان  حامی ملی فدراسیون باشد اما نکته دوم این که با توجه به سابقه قمری در دوچرخه سواری و تجربه وی در ریاست این فدراسیون انتظار می رود وی به برنامه ها اشراف کامل داشته باشد و امیدوارم از این پس با معضل دوپینگ برخورد قاطعانه ای کند.

وی خاطر نشان کرد: باید استعداد یابی در رشته دوچرخه سواری صورت گیرد به طوریکه چند هزار نفر به سمت این رشته بیایند و از بین آنها بتوانیم چند نخبه انتخاب کنیم.
 
ملی پوش دوچرخه سواری در خصوص اینکه خداحافظی اش از دوچرخه سواری جدی است ابراز کرد: با توجه به اینکه 42 سال سن دارم دوچرخه سواری برای من تمام شده است حضور فعلی من هم تنها به خاطر نگه داشتن تیم شهرداری تبریز است زیرا از تیم پتروشیمی تبریز که بیرون آمدم به دوسال نشد که منحلش کردند به این خاطر تنها هدفم کنار تیم ماندن است.   
 
گزارش از: الهه طائمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار