یکی از دوچرخه سواران ایرانی ادعا کرد مسئولان برگزاری مسابقات در رکورد وی دستبرده اند.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حدود30 ماه پیش بود که محمد دانشور خرم با 21 سال سن توانست مدال طلا بازی های آسیایی 2014 کره را کسب کند. در آن زمان و پس از کنار گذاشتن تمامی ملی پوشان سابق تیم ملی از طرف فدراسیون دوچرخه سواری، دیگر رکابزنان بر این اندیشه شدند که فدراسیون قصد جوان گرایی دارد. از همین رو معتقد بودند افرادی که در آن دوران سن کمی دارند در صورت پیشرفت می توانند در تیم ملی جای داشته باشند.
 
با گذشت 3 سال از آن مسابقات و با نگاهی به نتایج و اسامی نفرات دعوت شده به تیم ملی سرعت، می توان فهمید که چنین اندیشه ای در ذهن مدیر تیم های ملی وجود نداشته است. 
 
وضعیت تعدادی از این دوچرخه سواران را که مدیر تیم های ملی این رشته "مصطفی چایچی" علی رغم آمادگی و شایستگی از تیم ملی کنار گذاشته است را بررسی کنیم. 
 
رضا رشنو، دوچرخه سوار اندیمشکی که به تازگی وارد رده سنی بزرگسالان شده است با توجه به علاقه، استعداد و تلاشش در این رشته ، همه امیدوار بودند به قله موفقیت صعود کند و با حمایت های فدراسیون دوچرخه سواری شاهد ظهور دانشوری دیگر در رشته پیست باشیم.رشنو سال 95 را با قدرت شروع کرد و در ۴ مسابقه ای که شرکت کرد (انتخابی تیم ملی،قهرمانی کشور،۲مرحله از سوپرلیگ پیست) توانست 3 مدال با ارزش کسب کند. 
 
همچنین رشنو زمان 10ثانیه و 66 هزارم ثانیه را در رشته 200 متر پیست به ثبت رساند و در رنکینگ بزرگسالان سرعت تا جایگاه چهارم صعود کرد. 
 
همان طور که انتظار می رفت و با شناختی که همه نسبت به شایسته سالار بودن محمد ابوحیدری (سرمربی تیم ملی سرعت) داشتند، وی درخواست برگزاری اردوی تیم ملی پیست را برای رکابزنان(محمد دانشور،علی علی عسگری،حسنعلی ورپشتی و رضا رشنو) کرد. اما این رکابزنان سن کمی داشتند و ابوحیدری فهرست نفرات برتر تیم بزرگسالان و امید را انتخاب کرده بود. باتوجه به این موضوع که رشنو در هر دو رده سنی جزو برترین ها بود و در نظر گرفتن سن کم وی، انتظار می رفت که او به اردو های تیم ملی دعوت شود.اما مانند تصمیم های قبلی مصطفی چایچی، این بار نیز شاهد تصمیمی جالب از وی بودیم. 
 
چایچی 4 رکابزن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد که شامل 3 نفر اول رنکینگ بزرگسالان به همراه فرشید فارسی نژادیان بودند. موضوع قابل توجه اینجاست که این ملی پوش ارزنده و پر افتخار کشورمان(فرشید فارسی نژاد) مدتی است که به جمع پلیس راهور پیوسته است و تقریبا به خاطر کارش در اردوهای تیم ملی به صورت مداوم حضور ندارد ، از طرفی رشنو جوان نیز به دلیل آلودگی هوا در استان خوزستان و مشکلات مالی دیگر تمرین نمی کند و او مانند بسیاری از جوانان دیگر که به لطف مدیریت چایچی در چند سال اخیر دوچرخه سواری را رها کردند و یا مثل دانشور مدتی از این ورزش دور بودند، رشنو نیز درحال از بین رفتن است. 
 
هم اکنون باید منتظر باشیم و ببینیم در دور جدید ریاست خسرو قمری در فدراسیون دوچرخه سواری بازهم شاهد مدیریت دلسوزانه چایچی در تیم های ملی خواهیم بود یا شاهد حضور فردی جدید و با فکری بازتر در این سمت خواهیم بود!
 
بیست و هشت مدال در رشته پیست کسب کردم
 
در این خصوص با رضا رشنو رکابزن ملی پوش رشته پیست مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:بنده در رشته پیست فعالیت دارم و به تازگی از تیم جوانان وارد بزرگسالان شده ام تاکنون 28 مدال در رقابتهای مختلف داخلی به دست آورده ام که 22 مدالم طلا است و 6 عدد از این مدال ها را در رقابتهای تیم بزرگسالان به دست آورده ام. 
 
وی در خصوص عدم حضورش در اردوی تیم ملی حضور افزود:هم اکنون حق خوری هایی صورت گرفته است که نمی دانم مقصر اصلی این ماجرا چه کسی است اگرچه ابوحیدری سر مربی تیم ملی کسی نیست که زحمات من را نادیده بگیرد اما رنکینگ بنده را در مسابقات از سوی فدراسیون دوچرخه سواری اعلام نمی کردند و بارها خواهش کردیم که نتیجه رنکینگ را بفرستند اما نفرستادند . فقط عنوان کردند که مقام چهارم و پنجم را کسب کرده ام. 
 
رنکینگم را جابجا کردند
 
رشنو در ادامه بیان کرد: در مسابقات قهرمانی کشور پیست خیلی خوب رکاب زدم اما از سوی فدراسیون دوچرخه سواری اعلام کردند که بنده پنجم شدم. بارها فیلم رقابتهای قهرمانی کشور را مشاهده کردم و می توانم بگویم مخصوصا این کار را انجام دادند که رنکینگ را جابجا کنند.البته قرار شد رئیس هیئت خوزستان با فدراسیون در این خصوص صحبت کند. 
 
انگیزه ام را کاملا از دست دادم
 
وی در خصوص حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تصریح کرد: هم اکنون 45 روز است که رکاب نزده ام و انگیزه ام را کاملا از دست داده ام با وجود اینکه در سال 2014 برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی گذاشتند و با فاصله زیادی از بقیه اول شدم اما علت این کار فدراسیون را نمی دانم زیرا هر بار برای من یک مشکل ایجاد کردند که بیش از این ارتقا پیدا نکنم. 
 
رشنو در خصوص رسانه ای نکردن این موضوع خاطر نشان کرد: هر کسی حرفی مبنی بر اعتراض یا گرفتن حقش بزند از بین ورزشکاران فدراسیون دوچرخه سواری حذف می شود به این خاطر سکوت کردم. 
 
وی در خصوص بهتر بودن وضعیتش با توجه به مطرح نکردن مشکلش عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتراضی نکردم و در این خصوص حرفی نزدم اما اکنون وضعیت  من بدتر هم شده است دیگر انگیزه رکاب زدن را از دست داده ام با وجود اینکه هنوز جزو بهترین رکابزنان پیست هستم. 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار