رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: خانواده‌ها باید ساعات استفاده از اینترنت را محدود کنند و به حرف‌ها و صحبت‌های فرزندان خود گوش بدهند و نحوه استفاده از این فضا را به فرزندان آموزش بدهند.

والدین باید زمان استفاده از اینترنت توسط فرزندان را مدیریت نمایندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ علی کریمی در  پاسخ به سوالی در خصوص اینکه رفتار پدر و مادرها در استفاده از فضای مجازی چگونه باید باشد که حرفشان بر روی بچه‌ها تاثیرداشته باشد، گفت: چون فرزندان شاهد استفاده والدین خود از اینترنت هستند لذا خانواده‌ها باید ساعات استفاده از اینترنت را محدود کنند و به حرف‌ها و صحبت‌های فرزندان خود گوش بدهند و نحوه استفاده از این فضا را به فرزندان آموزش  بدهند
 
وی افزود: در صورت نداشتن دانش استفاده از اینترنت‌ از معلمان مدرسه بخواهند که نحوه استفاده صحیح را آموزش دهند یا می‌توانند از سایت پلیس فتا آموزش‌های لازم را بگیرند.
 
رئیس پلیس فتا کرمانشاه  با بیان اینکه البته کارشناسان پلیس فتا در سطح مدارس برای والدین کلاس‌های آموزشی را برگزاری می‌کنند، گفت: برگزاری این کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها می‌تواند به افزایش دانش و آگاهی خانواده‌ها کمک شایانی نماید.
 
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص راه‌های پیشگیری در وقوع حوادث ناگوار و انحراف‌ها در فضای مجازی در زمان استفاده فرزندان و دیگر افراد گفت :افراد نباید اطلاعات و عکس‌های شخصی در فضای مجازی منتشر و یا در اختیار دیگران قرار دهند، نام کاربری و رمز عبور باید محرمانه بماند و در اختیار کسی قرار نگیرد.
 
وی ادامه داد: از نرم افزار‌های امنیتی مانند فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید.
 
رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: تاکید می‌کنیم کاربران به هیچ عنوان با افرادی که در اینترنت با آنها آشنا می‌شوند ملاقات حضوری نداشته باشند. همچنین آدرس و شماره تلفن خود را به نمایش نگذارند.
 
سرهنگ کریمی در ادامه ضمن اشاره به راهکارهای موجود در مدیریت صحیح این فضا افزود‌: برای مدیریت صحیح محیط سایبر توسط والدین روش‌های مختلفی وجود دارد مثل نصب و  بروزرسانی نرم‌افزار‌های امنیتی و مرورگرها و آنتی‌ویروس‌ها‌ به صورت دوره‌ای، محدود کردن زمان استفاده از اینترنت
 
وی افزود: همیشه ارتباط دوستانۀ خود با فرزندانتان را حفظ کنید تا آنها بدانند شما همیشه آمادۀ صحبت با آنها در رابطه با هر مشکل یا مسأله‌ای که برای آنها در فضای مجازی رخ می دهد، هستید.
 
سرهنگ کریمی تاکید کرد: به هر اطلاعات یا متنی که در اینترنت می‌خوانید فورا اعتماد نکنید‌ و ‌در انتشار اطلاعات مرتبط با خودتان در اینترنت دقت کنید.
 
رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان گفت: از هموطنان درخواست می‌کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.