ساری،

سریلانکا شریک جدید مازندران

راهکارهای توسعه روابط مازندران با سریلانکا در نشست سروزیر استان شرقی این کشور با مدیران دستگاه های اجرایی استان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،نظیر احمد سروزیر استان شرقی سریلانکا در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران در ساری، شناسایی توانمندیهای تجاری و کشاورزی مازندران را از اهداف سفر 4 روزه خود به مازندران اعلام کرد و گفت: شباهت های اقلیمی استان شرقی سریلانکا با مازندران امکان سرمایه گزاری در بخش کشاورزی، شیلات و باغداری را به طرفین می دهد.

وی انتقال فن آوری و دانش تخصصی مازندران به سریلانکا را از دیگر اهداف سفر خود به این استان بیان کرد و افزود: سریلانکا در جذب توریست از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و سرمایه گذاران مازندرانی برای ساخت اماکن توریستی در این کشور می توانند فعالیت کنند.

حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران نیز در این نشست از انعقاد قرار داد دو جانبه میان این استان با سریلانکا خبر داد و گفت: این قرارداد در زمینه های کشاورزی، دامپروری، مرغداری، شیلات، کشت فرا سرزمینی و تبادل دانش فنی و استاد و دانشجو در زمینه نظام مهندسی، گردشگری و صنایع دستی فردا در پایان سفر سروزیر سریلانکا امضا می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این نشست به قابلیت بالای استان برای صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این استان آمادگی صادرات انواع محصولات و ادوات کشاورزی را به سریلانکا دارد.

حیدر پور پرتقال، شلتوک، شیر، مرغ، و برنج را از عمده محصولات تولیدی مازندران برای صادرات به سریلانکا نام برد و از آمادگی این استان جهت همکاری مشترک در تولید بذر برنج با کشور سریلانکا خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار