مشهد؛

اعتاب مقدسه جهان اسلام محور وحدت هستند

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آن چه که بیش از همه به آن نیاز داریم، ائتلاف، وحدت و یکپارچگی است و دشمنان از این وحدت ما همواره هراس داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی در جلسه هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با بیان اینکه اعتاب مقدسه جهان اسلام، می توانند محور وحدت میان امت باشندافزود: امروز با عنایت به شرایط کنونی جهان اسلام و دنیای معاصر و همچنین با توجه به هجمه های متنوع و گسترده دشمنان اسلام در عرصه های مختلف آن چه که بیش از همه اقتضا می کند به آن توجه خاص داشته باشیم، همگرایی، اتحاد، وحدت و یکپارچگی است.

وی گفت: یکی از مزیت های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) که مملو از عشق و محبت و عقلانیت است، تامین کننده معنویت و خواسته درونی دنیای معاصر است که به وضوح آن را مشاهده می کنیم.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: امروز ما قدرت نرم فکری و فرهنگی جهان را در اختیار داریم. یکی از مولفه های این اقتدار فکری و فرهنگی، مقوله حب و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این ارادت و عشق مختص به شیعیان نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی با بیان اینکه همه خادمین دستگاه خاندان عصمت و طهارت(ع) امروز خالصانه و عاشقانه گرد هم آمده اند، تا در مقابل فرقه ها و تفکرات دست ساخته دستگاه استکباری امریکا و انگلیس بایستند، افزود: امروزه استکبار جهانی گروه هایی همانند داعش را به وجود آورده اند، زیرا آنان خطر عظمت و بزرگی تفکر ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را با تمام وجود احساس کرده اند.

وی گفت: فرزندان مکتب اهل بیت(ع) در موصل و حلب پرچم پر افتخار اسلام را با حرکت جریان ساز مبتنی بر عقلانیت و شور و شعوری که برگرفته از اسلام ناب و معارف ائمه اطهار(ع) است به اهتزاز درآوردند و همچنان از ماهیت اصیل اسلام دفاع کردند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه دستگاه های دروغین به انواع مختلف در تلاشند نوعی معنویت کاذب را برای بشریت تامین کنند، گفت: دنیای معاصر امروز تشنه معنویت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی افزود: زیارت نقطه راهبردی و رمز وحدت اسلام و ائتلاف امت اسلام است و همه مذاهب در پیشگاه زیارت متواضعند. همه مذاهب به اماکن مقدسه مشرف می شوند و ارادتمندانه زیارت می کنند. بنابراین می توان آن را به عنوان یک مرکز تابناک که در آینده جریان ساز و تاریخ ساز خواهد بود، شناخت و برآن اتکا و اعتماد کرد.

ویخاطرنشان کرد: ما باید تولیدات محتوایی را به صورت شبکه ای با هدف ترویج مبانی دین و تامین نیازهای مخاطبان تولید کنیم ،همچنین به بحث تولید و چاپ ورود پیدا کرده و در کم و کیف و چگونگی و مختصاتش می توانیم کارگروه هایی ایجاد کنیم.

وی گفت: پیش بینی شده است، با برنامه ریزی کتابی با موضوع و محوریت «پیام اهل بیت (ع) دوستی صلح و آرامش است» را تولید کنیم و امیدواریم، این کتاب از پرتیراژترین کتاب های جهان باشد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار