وی در ادامه هدف دیگر اجرای آزمون را مقایسه رفتار افراد به صورت کمی و نمره گذاری شده عنوان نمود و اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم به صورت دقیق رفتار افراد را با شیوه های موجود بسنجیم می توانیم رفتار افراد را به صورت عددی یا توصیفی ارزشیابی نماییم.
فاطمه باغبانی کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز هدف از اجرای این کارگاه را آشنایی بیشتر همکاران آزمونگر با ابزارهای اندازه گیری عینی معیار شده دانست و افزود: تخصصی تر شدن اجرای آزمونها منجر به تعیین دقیق هوشبهر دانش آموزان و جایگاه آموزشی مناسب خواهد بود.
گفتنی است در این کارگاه که به صورت تخصصی در مورد شیوه سنجش نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود به دبستان اجرا شد همکارانی که در پایگاههای سنجش تخصصی به عنوان تستر فعالیت می نمایند به اجرای تست لی تر، وکسلر و گودیناف با رویکردهای مورد تاکید سازمان استثنایی کشور پرداختند.
انتهای پیام/ ا