کارگاه تخصصی آزمونهای روانی با حضور ثریا چاپاری به عنوان مدرس دوره برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،در این کارگاه ثریا چاپاری(مدرس کارگاه) اجرای تست های دقیق را وسیله تمایز بین افراد براساس یک درجه بندی استاندارد شده توصیف کرد و گفت: هدف از اجرای آزمون سنجش تعیین اندازه استاندارد و عینی از چگونگی یک رفتار فرد مورد نظر است.

وی در ادامه هدف دیگر اجرای آزمون را مقایسه رفتار افراد به صورت کمی و نمره گذاری شده عنوان نمود و اضافه کرد: در صورتی که بتوانیم به صورت دقیق رفتار افراد را با شیوه های موجود بسنجیم می توانیم رفتار افراد را به صورت عددی یا توصیفی ارزشیابی نماییم.

فاطمه باغبانی کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز هدف از اجرای این کارگاه را آشنایی بیشتر همکاران آزمونگر با ابزارهای اندازه گیری عینی معیار شده دانست و افزود: تخصصی تر شدن اجرای آزمونها منجر به تعیین دقیق هوشبهر دانش آموزان و جایگاه آموزشی مناسب خواهد بود.

گفتنی است در این کارگاه که به صورت تخصصی در مورد شیوه سنجش نوآموزان و دانش آموزان بدو ورود به دبستان اجرا شد همکارانی که در پایگاههای سنجش تخصصی به عنوان تستر فعالیت می نمایند به اجرای تست لی تر، وکسلر و گودیناف با رویکردهای مورد تاکید سازمان استثنایی کشور پرداختند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.