دوهزارو544نفر در دوره های آموزشی نهضت سواد آموزی زنجان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال ۲ هزار و ۵۴۴ نفر در دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۷۵۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر در دوره تحکیم تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفته اند.

تمجیدی با بیان این که میانگین باسوادی استان زنجان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ به میزان ۹۸ درصد است ادامه داد: امسال ۲ هزار و ۵۴۴ نفر در دوره سوادآموزی، ۲ هزار و ۷۵۰ نفر در دوره انتقال و یک هزار نفر در دوره تحکیم تحت پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به این که در زمینه سواد آموزی وجودمعلمان بسیار مهم است و زحمات بسیار زیادی را می کشند، تاکید کرد: همه ی آحاد جامعه باید در آموزش و سواد آموزی با آموزش و پرورش همکاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: هر اتفاقی که در روند تعلیم و تربیت رخ دهد، آثار آن در جامعه منعکس می‌شود، به همین علت باسواد بودن افراد جامعه بسیار مهم است و باید به این مهم بسیار توجه شود.

تمجیدی گفت: آسیب‌های اجتماعی با سطح سواد افراد رابطه مستقیم دارد و در این میان با توجه به این امر ضروری است چرا که علم نقش بسیار مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد.

وی افزود: بعد از انقلاب سوادآموزی مورد توجه دولت‌ها بوده است و در حال حاضرنرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی ۹۹.۸ درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به ابن که بعد از انقلاب با تشکیل نهضت سواد آموزی، شاهد رشد علم در کشور و استان بودیم گفت : نرخ باسوادی در نواحی یک و ۲، ابهر و خرم‌دره ۹۹ درصد و بیشتر از میانگین استانی است.

تمجیدی گفت:در سال تحصیلی جاری در استان زنجان ۲۰۰ نفر از تحصیل بازمانده‌اندکه بیشتر ان به دلیل معلولیت و ناتوانی جسمی بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.