معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان با ورود برخی افراد مداخله‌گر در بخش درمان که مدرک پزشکی و صلاحیت های لازم را ندارند برخورد می کند.

محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ورود برخی عوامل مداخله گر در کار درمان که دارای مجوز از سازمان های مربوطه نیستند، غیر قانونی است.

وی بیان کرد: طبق قانون وزارت بهداشت کسانی که در حرفه پزشکی دارای مجوز از وزارت بهداشت، نظام پزشکی و سازمانهای مربوطه در حوزه سلامت نباشند و در بخش پزشکی دخالت کنند، جرم مرتکب شده که از 6 ماه تا سه سال حبس تعزیری برای آنها در نظر گرفته می شود. 

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: سازمان نظام پزشکی قطعا با فعالیت کسانی که بدون مدرک پزشکی و صلاحیت های لازم برای طبابت، در کار پزشکی و بخش درمانی مداخله می کنند، برخورد کرده و این افراد را به دادگاه های ذیصلاح ارجاع می دهد.

جهانگیری تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی به عنوان شاکی سازمانی با افراد مداخله گر در فعالیت پزشکی، با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به برخورد با این افراد اقدام می کند که در چندین مورد این اقدام و پیگیری انجام شده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار