امام جمعه مهران گفت: نظام اسلامی مبتنی بر حمایت مردمی و حضور همیشگی مردم در صحنه نصرت الهی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین روح الله ولدبیگی در خطبه های این هفته نماز جمعه مهران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم است و اگر توانستیم حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کنیم به واسطه حضور مردم بود.

وی افزود: اگر 8 سال جنگ تمیلی را تحمل کردیم و وجبی از خاک میهنمان به دشمن ندادیم به واسطه جانفشانی های مردم در میدان مبارزه بوده است.

خطیب جمعه مهران ادامه داد: این مردم بودند که انقلاب را بیمه کردند و حماسه بصیرت انگیز 9 دی را بوجود آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی اضافه کرد: مردم در 9 دی احساس مسوولیت کردند و به خیابنها آمدند زیرا که دشمنان آرمانهای امام را یکی پس از دیگری هدف قرار داده بود.

وی تأکید کرد: فتنه گران تلاش کردند تا شعار مرگ بر آمریکا را خط بزنند اینها به هیچ گروه و حزبی اعتقاد نداشتند و ضد انقلاب محض بودند.

امام جمعه مهران یادآور شد: هستند کسانی که اختلاف سلیقه دارند و این طبیعی است اما کسانی که باوری به نظام ندارند فتنه گر هستند.

خطیب جمعه مهران تصریح کرد: فتنه گران آمده بودند تا هدف و روش امام را تخریب کنند و با آتش زدن پرچم امام حسین(ع) و رقص و پایکوبی در عاشورا نشان دادند هیچ ایمان و اعتقادی به اسلام ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی اظهار کرد: آنها که در 9 دی از مردم جدا شدند سیلی خوردند و باز هم اگر خود را جدا از مردم بدانند سیلی خواهند خورد.

وی به 13 دی ماه روز ابلاغ پیام رهبر کبیر انقلاب به گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق اشاره کرد و افزود: حضرت امام(ره) در این نامه تاریخی پیش بینی کردن سقوط مارکسیسم و کمونیسم، دعوت از گورباچف بسوی فطرت و توحید، هشدار در مورد گرایش به نظام سرمایه داری، اعلان شکست سرمایه داری همانند سوسیالیسم و درخواست تحقیق و تفحص در مورد دین اسلام را مطرح فرموده بودند.

امام جمعه مهران تصریح کرد: لیکن عکس العمل گورباچف نشان می داد که ابعاد معنوی پیام امام را دریافت نکرده بود اما پس از فروپاشی شوروی او طی مصاحبه ای اظهار کرد، تأسف می خورم از اینکه نسبت به هشدارهای امام بی اعتنایی کردم در واقع مخاطب پیام او همه اعصار در طول تاریخ بود و احساس کردم که او دلسوز برای سرنوشت جهان است و استنباطم این بود که او برای جهان نگران است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم.

وی با تشکر از حضور مسولین در کنار در مراسم 9 دی گفت:از تمام حاسه سازانی که باعث شد مراسم 9 دی باشکوه فراوان برگزار شود تقدیر میکنم و مسولینی که در کنار مردم آمدند و این حماسه بزرگ را خلق کردند.

خطیب جمعه مهران در پایان از مردم خواست تا کارهای صدور شناسنامه را در این شهرستان انجام دهند و به مرکز استان مراجعه نکنند زیرا که در تخصیص اعتبارات موثر خواهد بود.
 
 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایلام ، مهران ، نمازجمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.