علمیات اجرایی ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری آزاد راه کاشان، قم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این مراسم  رئیس جمعیت هلال احمرکاشان گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری آزاد راه کاشان، قم از سال 85 راه اندازی شده و تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر دو کانکس به مسافران و افرادی که در سوانح مختلف دچار آسیب می شدند، امداد رسانی می کردند.
منصور میرابوطالبی اظهار کرد: با توجه به نقش حیاتی و موقعیت آزاد راه کاشان - قم و هم چنین جاده قدیم کاشان - قم این پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری با 250 مترمربع زیربنا در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع ساخته می شود.
وی افزود: برای ساخت این پایگاه حدود سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای استانی و تملک دارایی تخصیص یافته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز در این آئین با تاکید بر تسریع در ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری کاشان - قم گفت: امداد گران هلال احمر کاشان در این پایگاه که هم اکنون در کانکس فعالیت می کند از ابتدای سال جاری تاکنون در 110 حادثه 488 نفر از هموطنان را امداد رسانی کرده اند.
دکترمحسن مومنی از اجرای طرح آمایش سرزمین برای پایگاه های امداد ونجات هلال احمر خبر داد و گفت: در این طرح نیازهای هر منطقه سنجش می شود که چه تعداد نقاط حادثه خیز وجود دارد و بر این اساس ممکن است مکان برخی از پایگاه های امداد و نجات تغییر کند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار عملیات های امداد و نجات هلال احمر در سطح کشور در استان اصفهان صورت می گیرد  افزود : دانش نجاتگران و تجهیزات به روز پایگاه ها نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان خاطرنشان کرد : موضوع پیشگیری از حوادث موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد .
در آئین آغاز علمیات اجرایی ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای بین شهری آزاد راه کاشان، قم معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه کاشان نیز با اشاره به هفته «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» خاطرنشان کرد: کاهش حوادث و سوانح در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور رزمایش های زیادی در سال های اخیر برای پیشگیری و کاهش حوادث در کشور برگزار شده است.
وی از جاده کاشان، قم هم چنین بزرگراه کاشان، قم به عنوان یکی از محورهای پر رفت و آمد خودروها در کشور یاد کرد و گفت: ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای در این محور ضروری بود.
مومنیان با بیان این که براساس برنامه زمان بندی شده مقرر شده است این پایگاه تا پایان شهریور سال 96 آماده بهره برداری شود، تجهیز امکانات و نیروی انسانی این پایگاه را خواستار شد.
در ادامه مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه پیشگیری مقدم بر درمان و اولویت سازمان مدیریت بحران است  گفت : جمعیت هلال احمر در کنار دستگاه های دیگر در حوزه مدیریت بحران نقش مهمی در زمینه پیشگیری دارد .
منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه بعد از زلزله بم سازمان مدیریت بحران در کشور تشکیل شد، افزود: بر این اساس در هنگام مواجهه با حوادث برای تمام دستگاه‌های اجرایی وظایفی مشخص شده است و این شورا کنترل، نظارت و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.
وی با بیان اهمیت اصول ارزشمند هلال احمر از جمله انسانیت و خدمات داوطلبانه  تاکید کرد: احداث این پایگاه نقش مهمی در کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده ای در این بزرگراه خواهد داشت و کار هلال احمر کار بسیار بزرگی در این زمینه است .
گفتنی است: شهید محمد کریمیان از امداد گران هلال احمر کاشان در سال اردیبهشت سال 61 در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.