معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت:تسهیلات اشتغال به عشایر و روستاییان تا سقف 100میبلیون تومان با کار مزد چهار درصدداده می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اعلام این خبر گفت : یک فوریت این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و مرحله نهایی اجرایی آن اواخر بهمن ماه است.
سید ابوالفضل رضوی افزود : لایحه دو فوریتی برای اجازه برداشت یک و نیم میلیارد دلار معادل پنج هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای وام اشتغال به روستاییان و عشایر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده که یک فوریت آن به تصویب رسیده است و با پایان بررسی برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار می گیرد .
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به اعطای تسهیلات به امور جمعی و تعاونی در روستاییان و عشایر خبرداد و گفت: مناطق دارای 25 تا 200 خانوار به تناسب سهم آورده خود می توانند با توجه به 20 درصد آورده، 80 درصد وام بگیرند که کار مزد این گونه وام ها  سه درصد است و تا 40 میلیارد ریال این وام ها پرداخت می شود .
به گفته وی ، مهلت پرداخت این وام ها با دو سال تنفس مالی و بین سه تا پنج سال است .
رضوی به اعطای تسهیلات اشتغال به عشایر و روستاییان تا سقف 100میبلیون تومان  با کار مزد چهار درصد اشاره کرد و گفت : برای وثیقه این گونه وام ها نیز تا سقف 30میلیون تومان افراد می توانند به صورت زنجیره ای یکدیگر را ضمانت کنند و نیازی به آوردن سند ملکی نیست .
 انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.