12نفر از نخبگان روستایی استان به پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر با ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا وعشایر و با رویکرد گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با شرکت ائمه جماعات، مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری روستایی و فعالان فرهنگی جامعه عشایری برگزار می شود.
 
تکریم و معرفی الگوهای موفق فرهنگ و هنر روستا و جامعه عشایری، شبکه سازی، توانمندسازی و انتقال تجربیات، بررسی و ارائه راهکارهای پیشرفت و تعالی فرهنگ روستا و عشایر و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و شناسایی ظرفیت های بومی مناطق روستایی و عشایری از اهداف برگزاری پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر عنوان شده است.
 
موضوعات همایش کار فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری، سبک زندگی اسلامی و شعار سال عنوان شده و شرکت کنندگان در این کنگره از کارگاه‌های آن با محورهای توانمندسازی اجتماع محور، شیوه‌های جذب و ارتباط گیری و شبکه‌سازی نوجوانان و جوانان روستا با محوریت مسجد، حضور مؤثر در فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی فرهنگ و هنر در روستا و جوامع عشایری بهره‌مند می‌شوند.
 
در این کنگره نشست های عمومی و کارگاه های تخصصی برگزار می شود ونقش فعالان فرهنگ و هنر روستا و عشایر در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی، ایرانی با رویکرد تبیین چالش های جمعیت و خانواده و اصول و مبانی کار فرهنگی از منظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از موارد نشست های عمومی در پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر است.
 
مهارت ها و شیوه های نوین تبلیغ، جذابیت کار فرهنگی در مناطق روستایی و عشایر، مدیریت کار فرهنگی و آشنایی با رسالت و کارکرد کانون فرهنگی هنری مسجد در روستا از موارد ارائه شده در کارگاه آموزشی پنجمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر می باشد.
 
الگودهی وانتقال تجربیات موفق وآشنایی با گروههای جهادی فعال در حوزه روستا از موارد جلسه هم اندیشی است.
انتهای پیام/ز
 
برچسب ها: کنگره ، نخبگان ، روستا ، عشایر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار