به میمنت دهه مبارك فجر در شهرستان کوهبنان پانزده پروژه كشاورزي افتتاح و به بهره برداری می رسد.

دهه فجر کوهبنان وافتتاح 15طرح کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان،بنا به اعلام روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان، علي اکبر مجیدی مدير جهاد كشاورزي شهرستان کوهبنان گفت: در دهه مبارك فجر عملیات اجرائی 4 طرح آبياري تحت فشار،4 باب استخر ذخیره و 7 پروژه مرمت قنات به پایان می رسد ومورد بهره برداری قرار می گیرند.

وي با بيان اينكه در شرایط حاضر بهره برداری بهینه از منایع آب یک ضرورت می باشد، افزود: به ميمنت دهه مبارك فجر هفت پروژه مرمت قنات انجام و بیش از 4 هزار متر از قناتهای شهرستان لایروبی و مرمت شده که این امر با صرف775 میلیون ریال اعتبار دولتی انجام شده است.

وی اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را لازمه شرایط کنونی دانست و گفت: در این راستا بیش از 13 هکتار اراضی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده که این امر با 325 میلیون ریال اعتبار دولتی اجرا و در بهمن ماه به بهره برداری می رسد.

مجیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: ساخت 4 باب استخر ذخیره با اعتبار دولتی 420 میلیون ریال از دیگر اقدامات مدیریت جهت استفاده بهینه از منبع آب شهرستان بوده که این استخرها قابلیت نگهداری و ذخیره 1250 متر مکعب آب استحصالی چاهها را داشته تابا جمع آوری در زمان مناسب استفاده می گردد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار