رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌ غربی از ادامه حضور موج سرما در شهرهای استان به خصوص ارومیه خبر داد.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای چالدران با ۱۹ درجه زیر صفر سردترین شهر استان و رکوردار حداقل دما در کشور ثبت شد اظهارداشت: این در حالی است که دمای حداقل ارومیه طی این مدت به ۷ - درجه سانتیگراد رسید. "

وی با بیان اینکه دید افقی ارومیه در حال حاضر ۳۵۰۰ متر و بارش خفیف گزارش می ‌شود ادامه داد: پیش بینی می‌شود دمای ارومیه در سردترین ساعات امشب به ۷ درجه زیر صفر برسد.

صابری با اشاره به اینکه پدیده غالب استان همچنان مه آلودگی است عنوان کرد: تحلیل نقشه‌های پیش یابی حاکی از گذر موج بارشی ضعیف و زودگذر که بر این اساس شاهد بارشهای پراکنده در سطح استان خواهیم بود و طبق الگوهای دمایی از فردا انتظار داریم دماهای استان با شیب ملایم کاهش یابد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌ غربی افزود: شب گذشته همه شهرهای استان دمای زیرصفر درجه را تجربه کردند و تنها چالدران رکوردار سردترین شهرستان با ۱۹ - درجه سانتیگراد زیرصفر بود.

صابری  با اشاره به توصیه‌های هواشناسی در شهرسازی و کشاورزی نیز گفت: با توجه به دمای فعلی هوا، توصیه می‌شود که فعالیتهای عمرانی در فضای آزاد متوقف اما در مکانهای سربسته با تأمین دمای مجاز، بلامانع است.

وی همچنین خودداری از هرس درختان میوه تا پایان فصل سرما را مهمترین اقدامات توسط باغداران استان برشمرد و گفت: تنظیم دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و انبارهای نگه داری محصولات کشاورزی، از اقداماتی است که کشاورزان باید مدنظر داشته باشند.

شهرستان چالدران در موج سرمای اوایل دیماه جاری نیز دمایی معادل ۲۲ درجه زیرصفر را تجربه کرده بود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.